Bandee blogja

A bosszantó teszt

2016. január 07. 11:30 - Névtelen betelefonáló

Szándékosan fejlesztett rosszul működő alkalmazást… amivel pont azoknak okoznak bosszúságot, akiket elvileg magukhoz kellene csábítani. Avagy hogyan NE nyerjük meg az embereket valami újnak, ami lehetne jó is.

Fórumokon régen megénekelt, közhelyszámba menő felhasználói tapasztalat, hogy az androidos Facebook alkalmazás (nem a Messenger, hanem maga az app) nyakra-főre összeomlik, hibásan működik, akkupazarló. (…) Akár erre a megfigyelésre is adhat sajátos magyarázatot a The Guardian írása, mely (…) nem kevesebbet állít, mint hogy a közösségi portál szándékosan hibásra fejlesztett, összeomló alkalmazással gyötörte felhasználóit. A cikk szerint a Facebook arra játszott, hogy megtalálja azt a haragküszöböt, amikor a felhasználók a számos bonyodalom nyomán inkább feladják a dolgot, és átmenetileg kilépnek az alkalmazásból. (hirado.hu)

Ezt is lezavarhatnám annyival, hogy tessék letölteni a lite verziót, ami kevesebb memóriát zabál és még chatelni is lehet rajta, de ne hagyjuk ennyiben.

A modern világ, technológia szerintem, felhasználó szerint arra kell(ene) hivatva legyen, hogy életünket kényelmesebbé tegye. Hogy például papírtérkép helyett a telefonomat nézegetve találjak meg egy utcát, továbbítani vagy megválaszolni tudjak egy, a munkámhoz kapcsolódó e-mailt.

Ehhez képest holmi hatalmi harcok, reklámpiaci rivalizálás okán (lásd az írás végén) az átlagfelhasználót szívatják holmi hibás alkalmazással. Ez egyáltalán nem jó stratégia arra, hogy „a nép egyszerű gyermeke”, legyen bármily korú-nemű, megkedvelje az újat. Sőt, sokan pont azért óhajtanak az életükbe kevesebb kütyüt, technikát, hogy ne a javítással, javíttatással, babrálással teljen el az idejük. Sarkítva és összefoglalva az kell a felhasználónak, ami NEKI jó és beválik. Ehhez képest a mai trend mintha pont ezt az egyetlenegy dolgot, a praktikumot nem venné figyelembe. Szinte teljesen eltűntek például a videomagnók, és aki nem töltögeti le kedvenc filmjeit vagy sorozatai évadait, ám mégis megnézné, az sem teszi, mert egész egyszerűen semmi jobb és praktikusabb nem lépett ennek a szerkezetnek a helyébe, ami ennyire egyetemesen elterjedt volna. Ugyanígy száműztük a magnókazettát is, de amikor az MP3 elromlik és jó ideje ott hever a fiók mélyén meghibásodva, vagy a videomegosztó oldalra feltöltött produktumok rosszabb minőségűek mint a néhai piacos magnók, akkor azért felteszem a kérdést: nem azért kellene modernizálni, hogy a technika jobb, emberközelibb, élhetőbb legyen?

De, szerintem ezért kellene. A laikusok megnyerése helyett direkt rosszul működő alkalmazást kapunk, na meg olyan készülékeket, amiket inkább eldobni kell, semmint szerel(tet)ni mert úgy vannak „kitalálva”, hogy a rendbehozatal, a hosszú távú használat ne érje meg.

És ebből az egyszeri felhasználók egy része egész egyszerűen azt fogja látni, hogy a sok technika csak bonyodalom. Kiteszi az egyenlőségjelet hogy a technika = elromlik, és pont az ellenkezőjét értük el, mint amire az egész hivatva lenne.

Sajátos színfoltok ebben a világban, akik még javítanak, rádióamatőrködnek, vagy éppen a harmadik csoport, akiket régen kockáknak hívtak. Na, ők még vagy már értenek ehhez a sajátos területhez, de hogy mindenki mindenhez, az a fejlődés üteme tükrében egyszerűen lehetetlen.

E sorok szerzője e három felsorolt kategóriák hibridje, mert amikor polcot, ajtózsanért vagy rádiót szerel, akkor ezermester és javít, ismeri a morzejeleket és az okostechnikával is boldogul ugyan, de utóbbinál azért mindig tudja, mikor kell a kérdezőt valami hozzáértőbbhöz irányítani.

A fogadtatás is vegyes: van a „tisztelem azt, aki ért mindahhoz, amihez én nem”, és a „jó, hogy meg tudod csinálni, mert én nem értek hozzá”. Előbbi kettővel találkoztam leggyakrabban, ők jó néven veszik az alkalmi segítséget, ám a megvalósítás technikájára csak a legritkább esetben kíváncsiak. Aztán legkisebb számban, de előfordulnak olyanok is, akik úgy vélik, hogy a másik a hiányosságot látja bennük, amiért egy adott kisebb „problémát” ők maguk addig nem tudták megoldani. És mivel az emberi viselkedés abszolút mellőzi a javításokhoz oly hasznos racionális logikát, e csoportok között lehet és van is átjárás…

És akkor ebbe a világba erőltessük bele a direkt hibás alkalmazást, magyarázzuk meg, hogy egy hülye teszt volt, és nem, nem a telefon a rossz és nem a „geek” a hülye, egyszerűen a „nagyok” érdekei kívánták úgy, hogy a felhasználó legyen az utolsó… Ugyanis,

ha igaznak bizonyulnak a cikkben írtak, a kellemetlenkedés célja a The Guardian meglátása szerint a nagy vetélytárssal, a Google-lal esetlegesen bekövetkezhető háborúra való, merőben biztonsági felkészülés lehetett. (hirado.hu)

Köszönjük. És hogy megint idézzem azt a nem túl ízléses székely viccet: most már próbálkozzanak a sajátjukkal!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr298248766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása