Bandee blogja

Az igazság ára

2008. február 20. 19:08 - Névtelen betelefonáló

Az igazság ára avagy csak ennyit ér?

Tegnap édesanyám megkérdezte vajon miről lesz szó az igazság ára című műsorban. Visszakérdezek: miben? Hát abban, amelyikben az embert hazugságvizsgálóba ültetik és úgy kérdezgetik. Hát gondolkodás nélkül kész voltam a válasszal. >style="font-weight: normal;">Nyilván az a cél, hogy az embert kellemtelen helyzetbe hozzák, például mikor csalta meg a feleségét, ilyesmi.
Mivel a fika blogon már olvastam erről kritikát, és állítólag már nagyban reklámozzák is, rákerestem, mi is ez a műsor valójában. Megtaláltam. Őszintén szólva semmi jóra nem számíthatunk.

Kezdjük a címével: mint tudjuk, 21 kérdésre kell válaszolni, a fődíj, (tehát csak egy ember nyerhet) 20 millió forint. A többinek semmi. A többiek titka semmit sem ér? Azért ül majd bele a gépbe, azért engedi feltárni életét, hogy aztán az jutalom nélkül maradjon? Az többié ingyen volt?
Ha már engedély: ehhez azért beleegyezés kell, hiszen benne van a pakliban az is, hogy ebben az esetben lehet vájkálni az ember életében.
Ez pedig ugye megalázó. Ha már meglázás, idézzük fel a Leggyengébb láncszem című műsort, ami angol mintára került át. Ők állítólag szeretik ezt a kimért, helyenként megalázó stílust. Ezen analógiára MI is? - Tehetném fel a kérdést. (Meg is szűnt. Annyira talán mégsem. De ennek inkább nézettségi és marketing okai lehettek.)
Hozzáteszem, Máté Krisztinához illett is ez a fajta műsor. (Egy részét 1-2 évig őriztem is egy már az ahhoz az évhez képest is szebb napokat látott régi videokazettán. Aztán végülis a minőség miatt vettem tőle nem túl érzékeny búcsút.)

Térjünk át akkor a műsorvezető kilétére. Személy szerint én J. Gabriellát, mint műsorvezetőt többre tartottam annál, mintsem egy ilyen nyilvánvalóan megalázó műsort vezessen. Ha eddigi műsorait vesszük, azt hiszem ez jogos. Ennél sokan többek vagyunk, így ő is. Idáig leminősítjük?
Mert miről is lesz itt szó? Nyilvánvaló kellemetlen helyzetekről, megalázásról. Ki veri át a műszert. A műszert, ami sok másik ügyben tenne jó szolgálatot, és lehetne nagyobb arányban alkalmazni.

Ha már megszégyenítés: a fent említett Leggyengébb láncszem, de vehetjük példának Győzikét, vagy a valóságshow-kat. De az utóbbi kicsit más. Ha a szereplő kikerül, onnantól kezdve "csak" csámcsognak majd rajta. (Ezen nézetemet a sztárok bejegyzésben fejtettem ki.).De itt? Nyilvánosan semmisítik meg egy ember önérzetét, sértik meg a becsületét, amihez ő nagy lelkesen hozzájárult.
Ha pedig megalázás, akkor egy kicsit kényesebb témát is említenék. Előre elnézést kérek azoktól, akiknek a "szokásaiba" ez a fajta perverzió belefér, de engem személy szerint elrettent. Ez pedig a domina "úrnő". Hát, ez egyfajta szexuális perverzió. Pénzért. Egy, a párját SZERETŐ ember erre szerintem nem hajlandó. Ezért a kedves megrendelő FIZET. Azért, hogy ő megalázva, kiszolgáltatva érezze magát, pénzt ad. Beleértve a fizikai fájdalmat is. Mert bizony ennek bizony az is része. Köszönöm, de én inkább meghagyom annak, aki ezt élvezi. Ezt is, meg a megalázóshow-t is.
Ha azt hittük, a perverziónál és a megalázásnál nincs lejjebb, lehet hogy tévedünk. Pedig előfordulhat az is, mikor a szereplő majd büszkén számol be arról: "A párom/édesanyám/gyermekem nevezett be!!" Ennél valóban megalázóbbat és szánalmasabbat már nem tudok elképzelni. Milyen dolog ez? Erre benevezni szerelmet/házastársat, családtagot? Jóindulatból? Azért, hátha nyer? Kell a pénz? A másodlállás/ diákmunka már nem jó? Milyen értékrendet képviselünk?

Azt hittem Mónika és Győzike meg az "úrnő" meg a műsorokban esetleges verekedések után más már nem jöhet. De tévedtem: a kereskedelmi média pénzért mindent elbír.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr28347532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása