Kétéves az őszödi beszéd
Elolvastam és meghallgattam. Így 2008 politikájában is igen releváns.
Két éve hangzott el, pontosan ezen a napon. Nem is tudtunk róla. Mint valami gép, amire jótállást érvényesítettek. 2 év. A "jótállás" pedig 2006 szeptember közepén megszakadt. A készüléket ki kell cserélni, hiszen nem tudja ellátni feladatát. Valahogy a valóság is ilyen.
Az egyéves évfordulót a legnagyobb ellenzéki párt szervezte. Az odáig midig higgadtan nyilatkozó frakcióvezető pedig valamin igencsak felpaprikázta magát, hiszen tőle szokatlan hévvel beszélt.
Most a második évforduló van. Rövid ízelítő, reflexió és emlékeztető. Még értelmeznünk sem kell a hallottakat, elég hozzá egy magnó. Egyszerű dolgunk van. Hallgatni és figyelni. Utána pedig olvasni.
Annak idején maga a "szerző" mondta, hogy ez az elmúlt 16 év hazugságát volt hivatott felszámolni. De volt szó 8 évről is, az mégiscsak jobb. Hadd idézzem:
A reform sokat emlegetett szó azóta. Én még mindig gróf Széchenyi István kontextusában értelmezem. Azonban itt most azt tudhatjuk meg, mi NEM az:
Két éve hangzott el, pontosan ezen a napon. Nem is tudtunk róla. Mint valami gép, amire jótállást érvényesítettek. 2 év. A "jótállás" pedig 2006 szeptember közepén megszakadt. A készüléket ki kell cserélni, hiszen nem tudja ellátni feladatát. Valahogy a valóság is ilyen.
Az egyéves évfordulót a legnagyobb ellenzéki párt szervezte. Az odáig midig higgadtan nyilatkozó frakcióvezető pedig valamin igencsak felpaprikázta magát, hiszen tőle szokatlan hévvel beszélt.
Most a második évforduló van. Rövid ízelítő, reflexió és emlékeztető. Még értelmeznünk sem kell a hallottakat, elég hozzá egy magnó. Egyszerű dolgunk van. Hallgatni és figyelni. Utána pedig olvasni.
Annak idején maga a "szerző" mondta, hogy ez az elmúlt 16 év hazugságát volt hivatott felszámolni. De volt szó 8 évről is, az mégiscsak jobb. Hadd idézzem:
"Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. ... és közben egyébként nem csináltunk semmit 4 évig. Semmit! ... Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányztunk volna. Ehelyett hazudtunk reggel, éjjel meg este"
Halkan teszem fel a költői kérdést, hogy kinek a nevében és hány évről is van szó valójában. Napköziben sem kérdezhettük meg, hogy kimehetÜNK-e WC-re? Mert mindenki egyesével, a saját nevében kérdezhetett és mehetett.
Aztán hallhatunk a nagy kedvencről, a számokról. Nem is keveset.
"...trükkök százai..." Talán ha lebukik ezzel valaki, nem kellene trükközni. Az egyszerű példának okáért mondjuk egy dolgozat megírásánál puskázik valaki, és elmondja a barátjának, és a tanár megtudja, akkor a minimum a módszert abbahagyni. De nem. Mint a többrészes sorozatban: folytatjuk. És már meg sem lepődünk, politikai oldal emlegetése nélkül is összefonódtt a közélet szó a hazugsággal.
A "szerző" állítja, hogy nem hangzik el pártjának a neve a beszédében ->>
Aztán hallhatunk a nagy kedvencről, a számokról. Nem is keveset.
"...trükkök százai..." Talán ha lebukik ezzel valaki, nem kellene trükközni. Az egyszerű példának okáért mondjuk egy dolgozat megírásánál puskázik valaki, és elmondja a barátjának, és a tanár megtudja, akkor a minimum a módszert abbahagyni. De nem. Mint a többrészes sorozatban: folytatjuk. És már meg sem lepődünk, politikai oldal emlegetése nélkül is összefonódtt a közélet szó a hazugsággal.
A "szerző" állítja, hogy nem hangzik el pártjának a neve a beszédében ->>
"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt korábban el sem tudtuk volna képzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. ... Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló..."
A reform sokat emlegetett szó azóta. Én még mindig gróf Széchenyi István kontextusában értelmezem. Azonban itt most azt tudhatjuk meg, mi NEM az:
"Az nem reform, hogy a többiek változzanak meg. Az nem reform, hogy egyébként kiállunk és mondjuk a népnek a mantrát"A többiek változása pedig hősünk szemszögébő időszerű lenne. A "Patás Ördög" ősellenség, egy ország nagy dolog, nem lehet rábízni, és egyébként is ez a nép nem érett a reformokra. Vagy úgy. Minket kellene lecserélni. Általában ha valaki nem tud véghezvinni valamit, feladja és belátja, hogy az adott helyzetben nem kivitelezhető és nem próbálkozik ugyanazzal. De mi a hülye, rossztanuló osztály alkalmatlanok vagyunk arra, hogy az újat megtanuljuk. A tanár szakszerűtlensége vagy az, hogy nem ott és akkor kell az a bizonyos valami, fel sem merül! "Reform vagy bukás."
A szerző káromkodni sem felejt el! Szidja a hazáját, mintha az valami makacs öszvér, vagy egy ócska gép lenne, amivel ő próbál ugyan valamit kezdeni de hát egyedül nem megy. Most nem idézek. Ugyancsak ő modta, hogy el lehet menni. Nem a Haza ad otthont a polgárainak és a vállalkozásaiknak, nem! Menjen el az ember, ha akar valamit! Menjen inkább az, aki nekem ilyet mond...
Végül a jövőre vonatkozóan ezzel zárom soraimat:
Végül a jövőre vonatkozóan ezzel zárom soraimat:
"A magyar név megint szép lesz / méltó régi nagy híréhez / mit rákentek a századok, / lemossuk a gyalázatot" (Nemzeti dal)
A bejegyzés trackback címe:
https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr100489026
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2008.05.28. 11:01:06
Bolondok, haza! Mostanában volt az őszödi beszéd elhangzásának második évfordulója. Készült is rendőrségünk ezerrel: újra kordont húztak az országház köré, és ahogy ilyenkor szokták, megszállt övezetté alakították az V. kerületet. Felesleges volt. A…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.05.26. 20:03:15
"A szerző állítja, hogy nem hangzik el pártjának a neve a beszédében"
Persze, meg azt is, hogy "nem nevez meg konkrétan politikai szereplőket, hanem a politikai elitről, mint közösségről beszél" --->
"Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos, Kornaitól Bokrosig, Békéstől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig..."
"És nálunk, akik ezt egy páran a tetején csinálják - a Bélától Veress Janiig, Kiss Pétertől az Ildikóig, a Szekerestől a Hillerig, meg mondjuk velem..."
Persze, meg azt is, hogy "nem nevez meg konkrétan politikai szereplőket, hanem a politikai elitről, mint közösségről beszél" --->
"Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos, Kornaitól Bokrosig, Békéstől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig..."
"És nálunk, akik ezt egy páran a tetején csinálják - a Bélától Veress Janiig, Kiss Pétertől az Ildikóig, a Szekerestől a Hillerig, meg mondjuk velem..."
states 2008.05.26. 20:14:31
Kedves Bandee, mielőtt minket, a jónépet leváltanád, nem ártana, ha ezzel a pszichopata és retardált Gyurcsánnyal is kezdenél valamit, mondjuk kirobbantanád a miniszterelnöki székből. Egy játékgránáttal...
wabel 2008.05.26. 20:15:29
Rohadjon meg az összes befőttjük!
Én meg filózhatok, hogy hogyan éljük túl a következő éveket!
is 2008.05.26. 20:35:18
a vizitdíjra mindenütt 65-75% az elutasítás, nem a magyar az egyetlen nép, amely zsigerből elutasít. de a többi népet is lecserélik (lásd például az EU alkotmányt, amit a franciák és a hollandok is elutasítottak, de anélkül nem lehet továbblépni). ez nem a nép hülyének nézése, a nép egyszerúen nem szánja rá az időt és energiát, hogy megértse, átlássa a probléma egészét, hanem felül néhány rész, fél, de leginkább semmilyen igazságnak. a nép okosnak okos, nem hülye, csak az időt nem szánja rá. az EU alkotmány többszáz oldal volt, az egészségügyi reform anyagai meg ezer oldalak.
ide jutott a társadalmi fejlődés: a nép nem tud érdemben hozzászólni. a legtöbb helyen nem is hagyják, és történelmileg nézve MA ez a helyes. március 9 történelmi tévedés, kb. 8 év hátrányt okoz Magyarországnak. 85% szégyellheti magát miatta, ha majd egyszer megérti, hogy mit tett. csakúgy, mint ahogy ma már Bokros elzavarását is szegyélljük (ő a preferált miniszterelnök), pedig akkor ugyanennyire utálta a nép 90%-a.
ide jutott a társadalmi fejlődés: a nép nem tud érdemben hozzászólni. a legtöbb helyen nem is hagyják, és történelmileg nézve MA ez a helyes. március 9 történelmi tévedés, kb. 8 év hátrányt okoz Magyarországnak. 85% szégyellheti magát miatta, ha majd egyszer megérti, hogy mit tett. csakúgy, mint ahogy ma már Bokros elzavarását is szegyélljük (ő a preferált miniszterelnök), pedig akkor ugyanennyire utálta a nép 90%-a.
Alfonzhal 2008.05.26. 20:36:35
Engem csak ne akarjon senki lecserélni. Nem csalok adót, nem lopok, nem bliccelek, nem bántok senkit. Szóval legyen szíves és mindenki a saját szeméből húzkodja ki a gerendát.
sda 2008.05.26. 20:49:17
is: Te a szocialisták oldalán állsz? Komolyan azt hiszed, hogy szükség van vizitdíjra, tandíjra stb.? Szükség lenne, ha nem fizetnénk kib***-ul sok adót már ígyis az államnak, és ha hozzáértő emberek kormányoznák az országot, továbbá a kormány nem nyúlná le a közpénzeket.
magyar nyelv 2008.05.26. 20:54:31
" is " Magyarul írni, fogalmazni nem nehéz. Neked még sajnos nem megy.
Pl.:
"anyagai meg ezer oldalak."
Ezt emeltem ki ,de van még benne hiba rendesen. :(
Pl.:
"anyagai meg ezer oldalak."
Ezt emeltem ki ,de van még benne hiba rendesen. :(
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.05.26. 21:07:00
Magyar nyelv!
Átnéztem az írást, keresővel is rákerestem. Ilyen mondatot egyetlen írásomban sem írtam. A híres beszédben sincs ilyen. Kevered egy másik bloggal.
States!
Kezdtem vele valamit, rá nézve nem hízelgő amit írtam. Reflektáltam a beszédére. Ő váltaná le a népet, nem én.
Átnéztem az írást, keresővel is rákerestem. Ilyen mondatot egyetlen írásomban sem írtam. A híres beszédben sincs ilyen. Kevered egy másik bloggal.
States!
Kezdtem vele valamit, rá nézve nem hízelgő amit írtam. Reflektáltam a beszédére. Ő váltaná le a népet, nem én.
magyar nyelv 2008.05.26. 21:12:13
bandee · bandeenator.blog.hu !
is 2008.05.26. 20:35:18 -nek mondtam:):):) Nyugi!!!!!!
A reformokat érti, csak nem tud magyarul írni. Kínos!
is 2008.05.26. 20:35:18 -nek mondtam:):):) Nyugi!!!!!!
A reformokat érti, csak nem tud magyarul írni. Kínos!
zsolababe 2008.05.26. 21:20:05
sda! en igenis azt hiszem szukseg van vizitdijra meg tandijra es ha mindenki kifizetne azt a "kib***-ul sok adot" akkor pont nem lenne ra szukseg de igy, hogy a tobbseg minimalberre bejelntve fizet tizenvalahanyezer forintnyi TB-t viszont egy vervetel es annak kielemzese kb 100.000Ft ugy hiaba fizetek en millios nagysagrendben a dolog nem fog mukodni.... en pl eleg magas TB-t fizetek ennek ellenere ha netan valami bajom van akkor elmegyek egy maganklinikara viszont rengeteg ember meg a tobbszoroset kolti az en penzembol orvosra, korhazra stb... a tandijrol meg annyit, hogy en senki hulyegyerekenek nem fogom fizetni az egyetemet. Ha valaki hulyegyerekenek az egyetemet akarom fizetni akkor az legyen az en hulyegyerekem..nincs szukseg arra, hogy az en penzemen ujabb diploas munkanelkulit neveljunk aki majd az en penzembol kapja a munkanelkuli segelyt es ezt mint jobboldali mondom.... csak sajnos a jelenleg magt jobboldalinak vallo emberek ill partok bizony bizony a kommunizmust akarjak
Z 2008.05.26. 21:27:11
zsolababe 2008.05.26. 21:20:05
Hülye gyerek neked az egyetemet ki fizette?
Hülye gyerek neked az egyetemet ki fizette?
zsolababe 2008.05.26. 21:32:44
hat ez az, hogy pont ezt szivjuk mindannyian, hogy apaink es meg mi is gyerekkorunkban egy kvazi joletet kaptunk es most nem akarjuk bevallalni a szopast a majdani normalis jovoert... pedig valakinek el kell kezdeni, de ha allandoan ugy gondolkozunk, hogy nekem is fizettek az egyetemet, akkor maradjon is ugy az szerintem eleg szanalmas... vegul is maradhatunk abban is, hogy a fold lapos es a nap vegig megy az egen es ha ujitani akarsz akkor maglyan elegetnek :)
S Annyi 2008.05.26. 21:34:37
Le kéne cserélni a népet? Irány Izrael? Mi a bánat?
Azt a jó ...... kib....tt mszp-t és a szadeszt kell lecserélni.
Azt a jó ...... kib....tt mszp-t és a szadeszt kell lecserélni.
Z 2008.05.26. 21:38:16
zsolababe 2008.05.26. 21:32:44
Aha , vérbeli kapitalista vagy mi? Hmm igaz ,hogy nincs diplomás munkanélküliség, és minden diplomás a kiemelt fizetésével több adót fizet, így törleszti az általa igénybe vett ,ingyenes szolgáltatást ,az oktatást.
De ne zavarjon meg. Ha Lendvai Ildikó szerint ez kommunizmus ,akkor az (ő csak tudja:).
Aha , vérbeli kapitalista vagy mi? Hmm igaz ,hogy nincs diplomás munkanélküliség, és minden diplomás a kiemelt fizetésével több adót fizet, így törleszti az általa igénybe vett ,ingyenes szolgáltatást ,az oktatást.
De ne zavarjon meg. Ha Lendvai Ildikó szerint ez kommunizmus ,akkor az (ő csak tudja:).
rövidnadrág 2008.05.26. 21:38:58
Reformok híján elvesztettük a versenyt a környező országokkal szemben. Néhány éven belül olyan helyzet állhat elő, hogy választanunk kell az államcsőd és a még magasabb adóteher közt, ami miatt a fél ország elvesztheti a munkahelyét.
Csak az a szomorú, hogy ezt az elmúlt 18 évben ketten látták: egy alkoholista (egykori AVH-tiszt) és egy gerinctelen hazudozó.
Hiteles vezető és összefogás nélkül nem megy.
Csak az a szomorú, hogy ezt az elmúlt 18 évben ketten látták: egy alkoholista (egykori AVH-tiszt) és egy gerinctelen hazudozó.
Hiteles vezető és összefogás nélkül nem megy.
zsolababe 2008.05.26. 21:42:34
Nincs diplomas munkanelkuliseg? :))) most viccelsz ugye? :) meg kiemelt adot fizet? ha multinal dolgozik maximum..egyebkent csak a fizetese egy reszevel van bejelentve...szoval nem fizet vissza semmit... szerintem ha valakine van ra penze akkor menjen egyetemre ha meg nincs akkor ne kivetel akkor ha valaki valamiben nagyon tehetseges akkor mindegy, hoy gazdag vagy szegeny a tarsadalomnak kutya kotelessege tanittatni, mert a javunkat szolgalja. Igy nem vesznenek el a tehetsegek csak azert mert nincs a szuleiknek penzuk de egyebkent meg nem kell mindenkinek egyetemre jarnia....
morpho 2008.05.26. 21:46:42
Majd 2010-ben jön az Orbán,felemeli a tb járulékot,(de nem lesz vizitdíj),befagyasztja a nyugdíjakat(de nem lesz tandíj).Leállítja az állami beruházásokat és akkor majd jól pofára esik Magyaroaszágon az összes átkúrt népszavazó,hogy Viktor barátunk végighazudta az elmúlt 8 évet. Reform vagy bukás.Te is tudod,igaz Viktor?
zsolababe 2008.05.26. 21:50:18
morphonak igaza van sajnos...az emberek nem latjak, hogy a jelenlegi ellenzek meg annyit sem csinal mint a kormany sot meg azt is megprobalja keresztul vagni ami jo a kormany mukodeseben.... semmi konstruktivitas csak az orszag megitelesenek a rombolasa es a jelenlegi kormany mindenaron valo lejaratasa a cel..mondjuk ez utobbi nem nehez :)
Z 2008.05.26. 21:53:38
zsolababe
Ksh !! Nem nekem kell hinni. Nézz utána!
Ksh !! Nem nekem kell hinni. Nézz utána!
Perillustris 2008.05.26. 21:53:56
Amíg ott tartunk, hogy ÁFÁ-t akarnak csökkent(t)etni, addig nincs miről beszélni.
Óriási hiba lenne ezt a populista lépést megtenni.
Ezzel a csökkentéssel ismét jól járna a többszázezer adócsaló, s ezzel párhuzamosan megint megszívná a rengeteg tisztességes adófizető.
A munkavállalók adóterheit kell csökkenteni.
Óriási hiba lenne ezt a populista lépést megtenni.
Ezzel a csökkentéssel ismét jól járna a többszázezer adócsaló, s ezzel párhuzamosan megint megszívná a rengeteg tisztességes adófizető.
A munkavállalók adóterheit kell csökkenteni.
Z 2008.05.26. 21:55:24
morpho 2008.05.26. 21:46:42
Orbán Viktor monnnnyon le! Akkor a gazdaság helyre jön.
Horn Gábort iézném:
-" Nem Feri azt mondták húzz a picsába!"
Orbán Viktor monnnnyon le! Akkor a gazdaság helyre jön.
Horn Gábort iézném:
-" Nem Feri azt mondták húzz a picsába!"
lajka kutya 2008.05.26. 21:57:08
Az utolsó majd oltsa le a villanyt.
Fekete Pestis 2008.05.26. 22:02:23
@zsolababe.
Sajnos rossz helyen kapizsgalsz. En, mint jobboldali, azt mondom, hogy a pokolba a szolidaritassal. Legyen 10%-os flat tax, aki gyenge, az pusztuljon.
DE!
Abbol az adobol, amit az allam beszed, IGENIS a TEHETSEGES gyerekek ingyen tanulhassanak, akar a Rozsadombrol, akar pedig Nyirmihalydibol jonnek. A tehetsegek IGENIS kapjanak meg minden lehetoseget a kiemelkedesre. Aki meg atlagos, vagy azon aluli, az maradjon ott, ahova Isten helyezte a tarsadalomban.
Vizitdij ugyeben kisse gondolkodoba estem. Mert egyfelol ha az ember 52%os effektiv adokulccsal perkal, akkor azert igenis elvar6 valamit. Masfelol viszont a vizitdij termeszetes szelekciot is jelentene. Ez borzasztoan hangzik, elismerem, de sajnos elkerulhetetlen.
Nyugdij ugyben pedig az lenne a kovetendo, ha az aktivok altal befizetett ado egy reszet a szulo kapna meg. Igy a gyerekneveles ugy is felfoghato, mint egy befektetes. Aki jol fektet be, az nyer. Akinek nincs gyereke, vagy a gyereket az utca neveli es igy, ha felno, egy zoknimoso lesz belole, az magara vessen.
Sajnos tudomasul kell venni, hogy a "szolidaritas" egyre kevesbe tarthato. Megoli a kezdemenyezokepesseget, a kockazatvallas szellemet : hiszen ki a fene gurizne azert, hogy a masiknak jobb legyen. Es akkor meg nem is szoltam a versenykepessegrol. Mindez kegyetlenul hangzik, de sajnos, a vulag is kegyetlen. Most eppen minket buntet ( vagy mi magunkat ? ) 17 ezer milliardos allamadossaggal meg sacc per kabe 0%os novekedessel. Es a vilagmeretu recesszio pedig _ante portas_ . Akkor meg kevesebb szanalom fog jutni a szegenyek es elesettek irant. Sajnos, de ezek a tenyek.
Sajnos rossz helyen kapizsgalsz. En, mint jobboldali, azt mondom, hogy a pokolba a szolidaritassal. Legyen 10%-os flat tax, aki gyenge, az pusztuljon.
DE!
Abbol az adobol, amit az allam beszed, IGENIS a TEHETSEGES gyerekek ingyen tanulhassanak, akar a Rozsadombrol, akar pedig Nyirmihalydibol jonnek. A tehetsegek IGENIS kapjanak meg minden lehetoseget a kiemelkedesre. Aki meg atlagos, vagy azon aluli, az maradjon ott, ahova Isten helyezte a tarsadalomban.
Vizitdij ugyeben kisse gondolkodoba estem. Mert egyfelol ha az ember 52%os effektiv adokulccsal perkal, akkor azert igenis elvar6 valamit. Masfelol viszont a vizitdij termeszetes szelekciot is jelentene. Ez borzasztoan hangzik, elismerem, de sajnos elkerulhetetlen.
Nyugdij ugyben pedig az lenne a kovetendo, ha az aktivok altal befizetett ado egy reszet a szulo kapna meg. Igy a gyerekneveles ugy is felfoghato, mint egy befektetes. Aki jol fektet be, az nyer. Akinek nincs gyereke, vagy a gyereket az utca neveli es igy, ha felno, egy zoknimoso lesz belole, az magara vessen.
Sajnos tudomasul kell venni, hogy a "szolidaritas" egyre kevesbe tarthato. Megoli a kezdemenyezokepesseget, a kockazatvallas szellemet : hiszen ki a fene gurizne azert, hogy a masiknak jobb legyen. Es akkor meg nem is szoltam a versenykepessegrol. Mindez kegyetlenul hangzik, de sajnos, a vulag is kegyetlen. Most eppen minket buntet ( vagy mi magunkat ? ) 17 ezer milliardos allamadossaggal meg sacc per kabe 0%os novekedessel. Es a vilagmeretu recesszio pedig _ante portas_ . Akkor meg kevesebb szanalom fog jutni a szegenyek es elesettek irant. Sajnos, de ezek a tenyek.
efer 2008.05.26. 22:05:46
Nem tudom , hogy keveredtem ide de elolvastam a hozzászólásokat és egyet kell értenem zsolababeval és morphoval pedig én egy kis vállalkozó vagyok aki bizony minimál bérrel jelenti be magát mert nem tud mást csinálni próbálja tanittani a gyerekét de egyre nehezebben megy és bizony innen
pénz kérdés hogy valaki tud tanulni vagy nem . Tudom , hogy változtatni kell aki megnézi az elmúlt 40 évet beleértve a rendszerváltást is annak ezt látni kell , de hogy ezt ennyire durván kellene csinálni azt elég nehéz elfogadni . Mert mindent meglehet magyarázni közgazdaságilag szakmailag de emberek vagyunk akik élni dolgozni akarnak tenni a társadalomért . Viszont ezt depressziós hangulatban amiben most az ország van elég nehéz nem csak nekünk mindenkinek. Ezen kellene változtatni megfelelően kommunikálni mert ennek a kormánynak ez nem sikerült sajnos
pénz kérdés hogy valaki tud tanulni vagy nem . Tudom , hogy változtatni kell aki megnézi az elmúlt 40 évet beleértve a rendszerváltást is annak ezt látni kell , de hogy ezt ennyire durván kellene csinálni azt elég nehéz elfogadni . Mert mindent meglehet magyarázni közgazdaságilag szakmailag de emberek vagyunk akik élni dolgozni akarnak tenni a társadalomért . Viszont ezt depressziós hangulatban amiben most az ország van elég nehéz nem csak nekünk mindenkinek. Ezen kellene változtatni megfelelően kommunikálni mert ennek a kormánynak ez nem sikerült sajnos
zsolababe 2008.05.26. 22:10:30
efer..azert a depresszios hangulatra nem kis mertekben rajatszik az ellenzek szitva az amugy sem kicsi feszultseget es, hogy ugy mondjam "kelti a hangulatot" az embereknek inkabb azzal kellene foglalkozni, hogy ne a robin hoodok legyenek a hosok, akik adot csalnak es ugy gondoljak, hogy az allamtol lopni nem szegyen(nem tudva azt, hogy nem az allamtol hanem tolunk lop) hanem inkabb megbecsules kellene ovezze azokat, akik becsuletesen fizetnek es minel inkabb arra torekedni, hogy a leheto legtobb adot fizessuk be(anelkul, hogy ehen halnank) akkor esetleg lenne esely arra, hogy helyrehozzuk amit az elmult 40evben valamint utana meg 18 evig sikerult Nekunk allampolgaroknak ellopni!!!
gravy_t 2008.05.26. 22:19:05
zsolababe 2008.05.26. 21:50:18
"a jelenlegi ellenzek meg annyit sem csinal mint a kormany"
úgy konkrétan mit vársz az ellenzéktől? vezesse az országot, vag y mi a nyavaját?
"a jelenlegi ellenzek meg annyit sem csinal mint a kormany"
úgy konkrétan mit vársz az ellenzéktől? vezesse az országot, vag y mi a nyavaját?
gravy_t 2008.05.26. 22:22:40
efer 2008.05.26. 22:05:46
gondolom, te sem minimálbéren lennél, ha a normál béred utáni adót ki tudnád fizetni.
szerintem az hiányzik, hogy valaki végre kiálljon és e l m a g y a r á z z a, hogy miért van szükség erre vagy arra, mennyit kell innen elvenni, odatenni, és _miért_. a "mert csak" mint válasz már nem kielégítő három évesnél idősebbeknek.
gondolom, te sem minimálbéren lennél, ha a normál béred utáni adót ki tudnád fizetni.
szerintem az hiányzik, hogy valaki végre kiálljon és e l m a g y a r á z z a, hogy miért van szükség erre vagy arra, mennyit kell innen elvenni, odatenni, és _miért_. a "mert csak" mint válasz már nem kielégítő három évesnél idősebbeknek.
Fekete Pestis 2008.05.26. 22:23:28
@ morpho
Remelem, igazad lesz, mar ami a nyudgijakat es a beruhazasokat illeti.
Azt is remelem, hogy Orbannak skerul az mszp-t kifustolnie. azert, mert az mszp sajnos csak a penzkoltesben jo, meg abban, hogy a kozeposztalyt a viz ala nyomja.
Hat hianyzik az nekunk, hogy a csaladi potlekot " raszorultsagi alapon' osszak ki, es ne az adoalapbol legyen leirhato ?! Na ugye. Hianyzik az, hogy arra, aki 6 MHUF bruttot keres, rasussek, hogy " gazdag" ? na ugye.
@ zsola.
A kormany ugyeben akar igazad is lenne.
Ha a tetteikkel nem rombolnak le a szavaikat.
Mert ugye, ugy barki meg tud gazdagondi, ha zsinoraramot lop. Felteve, ha (a) az illeto eppen miniszterelnok (b) es az aramfejleszto ceg az o felugyelete alatt all (allami ceg ).
Kisse elegem van abbol, hogy az emeszpeseknek volt pofajuk +4% szolidaritasi adot , meg + 1.5% SZTK-t, meg 2-% kamatadot kivetni EGYFELOL, mig MASFELOL elcsaljak meg a csillar AFA-jat is, zsinoraramot lopnak, es a Moha Bacsival ( Kabai "doktor" ) boltolnak.
Ha nem CSAK a kozeposztalyt nyomorgatnak ( hanem p.l. az u.n. " raszorulokat" is ), meg ha nem a piaci ar duplajaert epitenenek autopalyat, meg ha nem noveltek volna meg 6 ev alatt az allamadossagot 8 ezer MdHUF-rol 17 ezer MdHUF-ra, akkor nehany tettukkel ( p.l. vizitdij ) akar egyet is lehetett volna erteni.
Igy azonban en is 3X IGENt szavaztam, mert qrvara elegem van a Moha Bacsibol meg a szolidaritasbol.
Remelem, igazad lesz, mar ami a nyudgijakat es a beruhazasokat illeti.
Azt is remelem, hogy Orbannak skerul az mszp-t kifustolnie. azert, mert az mszp sajnos csak a penzkoltesben jo, meg abban, hogy a kozeposztalyt a viz ala nyomja.
Hat hianyzik az nekunk, hogy a csaladi potlekot " raszorultsagi alapon' osszak ki, es ne az adoalapbol legyen leirhato ?! Na ugye. Hianyzik az, hogy arra, aki 6 MHUF bruttot keres, rasussek, hogy " gazdag" ? na ugye.
@ zsola.
A kormany ugyeben akar igazad is lenne.
Ha a tetteikkel nem rombolnak le a szavaikat.
Mert ugye, ugy barki meg tud gazdagondi, ha zsinoraramot lop. Felteve, ha (a) az illeto eppen miniszterelnok (b) es az aramfejleszto ceg az o felugyelete alatt all (allami ceg ).
Kisse elegem van abbol, hogy az emeszpeseknek volt pofajuk +4% szolidaritasi adot , meg + 1.5% SZTK-t, meg 2-% kamatadot kivetni EGYFELOL, mig MASFELOL elcsaljak meg a csillar AFA-jat is, zsinoraramot lopnak, es a Moha Bacsival ( Kabai "doktor" ) boltolnak.
Ha nem CSAK a kozeposztalyt nyomorgatnak ( hanem p.l. az u.n. " raszorulokat" is ), meg ha nem a piaci ar duplajaert epitenenek autopalyat, meg ha nem noveltek volna meg 6 ev alatt az allamadossagot 8 ezer MdHUF-rol 17 ezer MdHUF-ra, akkor nehany tettukkel ( p.l. vizitdij ) akar egyet is lehetett volna erteni.
Igy azonban en is 3X IGENt szavaztam, mert qrvara elegem van a Moha Bacsibol meg a szolidaritasbol.
morpho 2008.05.26. 22:24:04
Z
Ehhez képest Horn Gábor húzott el a picsába.
A gazdaság meg helyre jön.Akkor is ha Orbán lemond,meg akkor is ha nem.
Ehhez képest Horn Gábor húzott el a picsába.
A gazdaság meg helyre jön.Akkor is ha Orbán lemond,meg akkor is ha nem.
morpho 2008.05.26. 22:29:39
Fekete Pestis
Csak azt nem értem,hogy amikor a népnyúzó mszp 50%-kal emelte a közalmazotti béreket,meg bevezette a 13.havi nyugdíjat,akkor miért nem hisztiztél,hogy volt pofájuk ennyi lóvét kiosztani,pedig nem volt rá fedezet a költségvetésben.
Sőt,a fidesz is megszavazta szó nélkül. Ejnye,ejnye...
Csak azt nem értem,hogy amikor a népnyúzó mszp 50%-kal emelte a közalmazotti béreket,meg bevezette a 13.havi nyugdíjat,akkor miért nem hisztiztél,hogy volt pofájuk ennyi lóvét kiosztani,pedig nem volt rá fedezet a költségvetésben.
Sőt,a fidesz is megszavazta szó nélkül. Ejnye,ejnye...
Z 2008.05.26. 22:37:02
morpho
A pofátlanságnak is van határa. Az ellenzékre hárítani a kormányzati felelősséget picit már túlzás.
Gondolom külön Viktor megtiltotta a gazdaság élinkítését, a kiszámítható gazdaságpolitikát!
Miért van az ,hogy hetente változnak az adótörvények?????
A pofátlanságnak is van határa. Az ellenzékre hárítani a kormányzati felelősséget picit már túlzás.
Gondolom külön Viktor megtiltotta a gazdaság élinkítését, a kiszámítható gazdaságpolitikát!
Miért van az ,hogy hetente változnak az adótörvények?????
Fekete Pestis 2008.05.26. 22:37:05
Nezd, az, hogy a Fidesz megszavazta, meg nem jelenti azt, hogy igaza volt.
Nem o terjesztette elo a torvenyt, nem az ove volt a tobbseg, ergo nem az ove a FO felelosseg.
Megjegyzem : ha ezt nem tette volna, az mszp-t nem vezette volna be a malnasba. es akkor most a baloldal nem allna a szethullas elott.
Kerdes az, hogy meger-e annyit a baloldal szethullasa, hogy az allamadossag 6 ev alatt megduplazodik.
erre csak szubjektiv valaszok adhatok. ha azt nezzuk, hogy mit tett a baloldal az elmult 6 ev alatt ( hazudozas, szemkiloves, botranyos koltsegvetesek, sikkasztasok, titkosszolgalatok, stb ), akkor azt mondom, hogy az ar aranyos azzal, amilyen nagy gazemberektol kell megszabadulni.
Vagy ugy is nezheted, hogy ha az mszp marad(na), vagy fenyegetne 4 evente a visszateressel, akkor tovabb retteghetnel, hogy a "szocialis erzekenyseg" jegyeben a kozeposztaly adojat emeli ( ingatlanado, kamatado 30%-ra, stb ). Igy most VEGRE leirtak magukat for good.
Bar lehet, hogy mas aspektusbol ez az ar, amit ezert fizetunk, tul magas. Ha igen, akkor legyszi` vilagitsd mar meg ezt az aspektust is nekem.
Remelem, ha a Zorban marad tobb cikluson at, akkor ennek az idiota osztogatasnak meg raszorultasdinak befellegzik. azert csak nem olyan hulye, hogy azt csinalja, amibe egy banda mar belebukott.
Nem o terjesztette elo a torvenyt, nem az ove volt a tobbseg, ergo nem az ove a FO felelosseg.
Megjegyzem : ha ezt nem tette volna, az mszp-t nem vezette volna be a malnasba. es akkor most a baloldal nem allna a szethullas elott.
Kerdes az, hogy meger-e annyit a baloldal szethullasa, hogy az allamadossag 6 ev alatt megduplazodik.
erre csak szubjektiv valaszok adhatok. ha azt nezzuk, hogy mit tett a baloldal az elmult 6 ev alatt ( hazudozas, szemkiloves, botranyos koltsegvetesek, sikkasztasok, titkosszolgalatok, stb ), akkor azt mondom, hogy az ar aranyos azzal, amilyen nagy gazemberektol kell megszabadulni.
Vagy ugy is nezheted, hogy ha az mszp marad(na), vagy fenyegetne 4 evente a visszateressel, akkor tovabb retteghetnel, hogy a "szocialis erzekenyseg" jegyeben a kozeposztaly adojat emeli ( ingatlanado, kamatado 30%-ra, stb ). Igy most VEGRE leirtak magukat for good.
Bar lehet, hogy mas aspektusbol ez az ar, amit ezert fizetunk, tul magas. Ha igen, akkor legyszi` vilagitsd mar meg ezt az aspektust is nekem.
Remelem, ha a Zorban marad tobb cikluson at, akkor ennek az idiota osztogatasnak meg raszorultasdinak befellegzik. azert csak nem olyan hulye, hogy azt csinalja, amibe egy banda mar belebukott.
prometheus_X 2008.05.26. 22:57:46
Orbánokról meg Gyurcsányokról meg Hornokról vitáztok, pedig itt kurvára nem róluk, hanem rólunk van szó. Ezerév keresztény mentalitása beleverte a magyarba, hogy tátott szájjal várja a megváltást. Pontosan olyan megváltásaink lesznek, amilyeneket a tátott szájainkkal kiérdemeltünk. Megmondom milyenek: hazugok és aljasok. Azok akik még képesek az objektív gondolkodásnak nevezett csodára - legalább részben, nyilván szubjektív okokból - meg mérlegelhetik, hogy vannak-e annyian mint akik erre képtelenek, és ész nélkül húzzák az X-et a szavazólapokon. Basszus: ha nincs hova rakni X-et, akkor nem rakok sehova! A sokadik sikertelen választás után se jöhet rosszabb annál, mint ami most van, vagy akármelyik pártmaffia hatalamora kerülése esetén! És rohadtul nem vagyok alaphangon anarhista, sőt, de egyszerűen nincs kire szavazni, és ilyenkor nincs kisebb meg nagyobb rossz, ez egy faszság, egy etetés amit benyaltunk 18 év alatt sorozatosan! Nincs ilyen. A Parlament hemzseg a köztörvényesektől. Csak azért nem mondom, hogy ezek közönséges bűnözők, mert a mentelmi joguk és a kapcsolatuk ennél magasabb szintre helyezi őket, de ezek nélkül csak közönséges bűnözők! Amikor behúzod az X-et, egy bűnözőt támogatsz, vagy választod meg az ország irányítására! Azt hiszitek, hogy csak azok bűnöznek, akik lebuknak? Frászt! Ez amit látsz a hírekben, csak a jéghegy csúcsa!
Addig amíg behúzod az X-et, itt nem lesz jobb világ. Akárhányszor elénekelheted a Himnuszt, akárhányszor felgyújthatod a TV székházat vagy hajigálhatsz kockakövet a rendőrökre, akárhányszor fröcsöghetsz hol az egyik hol a másik pártra: egyik sem fogja jóvátenni azt a végzetes hibádat, amikor nem gondolkodtál és behúztad az X-et azon a tetvedék szavazólapon!
Addig amíg behúzod az X-et, itt nem lesz jobb világ. Akárhányszor elénekelheted a Himnuszt, akárhányszor felgyújthatod a TV székházat vagy hajigálhatsz kockakövet a rendőrökre, akárhányszor fröcsöghetsz hol az egyik hol a másik pártra: egyik sem fogja jóvátenni azt a végzetes hibádat, amikor nem gondolkodtál és behúztad az X-et azon a tetvedék szavazólapon!
Fekete Pestis 2008.05.26. 23:01:36
@prometeusz
Megoldasi javaslat ?
Megoldasi javaslat ?
prometheus_X 2008.05.26. 23:04:13
Nem behúzni az X-et, minél több embert meggyőzni és támogatni ebben, és naponta legalább kétszer imádkozni a kampányhajrá idejében, hogy azok akiket meggyőztél erről, lesznek annyira bátrak, hogy nem eszik meg a (most még csak) 18 éves fost, mint eddig minden esetben.
Jobbat nem tudok.
Jobbat nem tudok.
prometheus_X 2008.05.26. 23:11:50
Az indulatosságért és a káromokért pedig utólag is elnézést kérek, de sajnos dühöt kelt bennem, hogy vannak emberek akik _tényleg_ képesek önös érdekből totálisan tönkre tenni ezt a szebb jövőre is érdemes országot, és ezek az emberek ma a törvényhozásban ülnek, és valószínűleg még 20 év múlva is ott fognak ülni, 40-60 év múlva pedig a gyerekeik vagy az unokáik fognak ott ülni és fogják követni nyilvánvalóan a szülői mintát.
v 2008.05.26. 23:21:31
Z:
"A pofátlanságnak is van határa. Az ellenzékre hárítani a kormányzati felelősséget picit már túlzás."
De teljesen mentesíteni őket a felelősség alól, azon az alapon, hogy éppen nem voltak kormányon, szintén igencsak nagy túlzás.
Ha valaki bemagyarázza a népnek, hogy minden rossz, akkor a nép jórésze, legalább a fele, el is fogja hinni. Lásd: "rosszabbul élünk, mint 4 éve", pont az után az időszak után, amikor az mszp két kézzel szórta a szociális kiadásokat.
A Fidesz sajnos egyáltalán nem konstruktív ellenzékként viselkedik. Nem ott kritizálja a kormányt, ahol jogos lenne, ezt az emberek ugyanis látják maguktól is. Éppen azzal kapcsolatban nyomták mindig a negatív kampányt, amit valójában (ha rosszmájú akarok lenni: véletlenül) jól sikerült. Mert az emberek esetleg maguktól azt látnák, hogy valami jó és az nekik nem jó.
Nem állítom, hogy a Fidesz minden baj forrása, mert éppen eleget töketlenkedik az Mszp + jónéhány embernek vannak "ügyei", de a Fidesz is jócskán kivette a részét abban, hogy a jelenlegi állapot kialakult.
"A pofátlanságnak is van határa. Az ellenzékre hárítani a kormányzati felelősséget picit már túlzás."
De teljesen mentesíteni őket a felelősség alól, azon az alapon, hogy éppen nem voltak kormányon, szintén igencsak nagy túlzás.
Ha valaki bemagyarázza a népnek, hogy minden rossz, akkor a nép jórésze, legalább a fele, el is fogja hinni. Lásd: "rosszabbul élünk, mint 4 éve", pont az után az időszak után, amikor az mszp két kézzel szórta a szociális kiadásokat.
A Fidesz sajnos egyáltalán nem konstruktív ellenzékként viselkedik. Nem ott kritizálja a kormányt, ahol jogos lenne, ezt az emberek ugyanis látják maguktól is. Éppen azzal kapcsolatban nyomták mindig a negatív kampányt, amit valójában (ha rosszmájú akarok lenni: véletlenül) jól sikerült. Mert az emberek esetleg maguktól azt látnák, hogy valami jó és az nekik nem jó.
Nem állítom, hogy a Fidesz minden baj forrása, mert éppen eleget töketlenkedik az Mszp + jónéhány embernek vannak "ügyei", de a Fidesz is jócskán kivette a részét abban, hogy a jelenlegi állapot kialakult.
v 2008.05.26. 23:29:19
prometheus_X:
"Nem behúzni az X-et"
Ezzel pedig parlamentbe segítesz olyan kis pártokat, amik politikailag vállalhatatlan és közgazdaságilag nonszensz nézeteket vallanak. Ugyan elenyésző szavazóbázisuk van, de fanatikus módon biztosan elmennek szavazni, és a kis részvétel miatt szépen bekerülnek a parlamentbe.
Na ezért nincs itt jó megoldás.
"Nem behúzni az X-et"
Ezzel pedig parlamentbe segítesz olyan kis pártokat, amik politikailag vállalhatatlan és közgazdaságilag nonszensz nézeteket vallanak. Ugyan elenyésző szavazóbázisuk van, de fanatikus módon biztosan elmennek szavazni, és a kis részvétel miatt szépen bekerülnek a parlamentbe.
Na ezért nincs itt jó megoldás.
is 2008.05.26. 23:30:17
@magyar nyelv: korrektor.blog.hu
azok az anyagok ezer oldalak. peace.
azok az anyagok ezer oldalak. peace.
nempiti 2008.05.26. 23:45:45
prometheus- ha nem húzod be az ikszet, most evvel jobb vagy több vagy bárkinél? Ez ugyanis a minimum ahhoz hogy egyáltalán egy szavad lehessen azok ellen akik vezetik az országot. Ha mindenki így tenne, lenne egy ugyanilyen legitimitású kormányunk mint a mostani lopcsányé és előrébb lennénk?F@szt.
Igenis észre kéne venni már h szükséges valami olyan nemzeti minimum ami pártoktól független,szociális- gazdasági jellegű dolgokat tartalmazna. Ezek az emberek végeznék a dolgukat csendben, aztán rajtuk kívül eltarhatnánk még max 100 politikust, aki vitázna a parlamentben mindenki megelégedésére és szórakoztatására, mert JÓL mennek a dolgok- nem úgy mint most vagy akár az elmúlt 8 évben. Eleve az egész rendszer úgy lett kitalálva hogy valakit ( ez sajnos mindig is a középosztály volt Marx óta) ki lehessen zsákmányolni. Nincs még a világon egy ország ahol az emberek csak a jövedelmük felét tarthatják meg, és nem kapnak cserébe az államtól semmit. Sztem ca. 50% adóér az ingyenes egyetem, normál utak, ingyenes eü a minimum ami elvárható.
Ha meg leszállítanák 15-20 %ra és mindenki befizetné az adót mer ettől lenne "menő" és szélnek lenne eresztve a mostani léhűtő politikus osztály, akkor el lehetne kezdeni ismét arról beszélni hogy ingyenes legyen-e az egészségügy vagy az egyetem vagy akármi. Csak ehhez az volna szükséges amit a Hezbollah csinált Libanonban- másfél évig ott sátortáboroztak a parlament közelében-és elérteék amit akartak és az átlagember támogatta őket. Ha itthon valaki kiáll a magyarok érdekéér, az meg szélsőséges nacionalista, és pfujjogják mindkét oldalról köszönhetően az elmúlt 50 év beidegződéseinek...édes hazánk-emo
Igenis észre kéne venni már h szükséges valami olyan nemzeti minimum ami pártoktól független,szociális- gazdasági jellegű dolgokat tartalmazna. Ezek az emberek végeznék a dolgukat csendben, aztán rajtuk kívül eltarhatnánk még max 100 politikust, aki vitázna a parlamentben mindenki megelégedésére és szórakoztatására, mert JÓL mennek a dolgok- nem úgy mint most vagy akár az elmúlt 8 évben. Eleve az egész rendszer úgy lett kitalálva hogy valakit ( ez sajnos mindig is a középosztály volt Marx óta) ki lehessen zsákmányolni. Nincs még a világon egy ország ahol az emberek csak a jövedelmük felét tarthatják meg, és nem kapnak cserébe az államtól semmit. Sztem ca. 50% adóér az ingyenes egyetem, normál utak, ingyenes eü a minimum ami elvárható.
Ha meg leszállítanák 15-20 %ra és mindenki befizetné az adót mer ettől lenne "menő" és szélnek lenne eresztve a mostani léhűtő politikus osztály, akkor el lehetne kezdeni ismét arról beszélni hogy ingyenes legyen-e az egészségügy vagy az egyetem vagy akármi. Csak ehhez az volna szükséges amit a Hezbollah csinált Libanonban- másfél évig ott sátortáboroztak a parlament közelében-és elérteék amit akartak és az átlagember támogatta őket. Ha itthon valaki kiáll a magyarok érdekéér, az meg szélsőséges nacionalista, és pfujjogják mindkét oldalról köszönhetően az elmúlt 50 év beidegződéseinek...édes hazánk-emo
v 2008.05.27. 00:10:13
nempiti:
"Sztem ca. 50% adóér az ingyenes egyetem, normál utak, ingyenes eü a minimum ami elvárható.
Ha meg leszállítanák 15-20 %ra és mindenki befizetné az adót mer ettől lenne "menő" és szélnek lenne eresztve a mostani léhűtő politikus osztály, akkor el lehetne kezdeni ismét arról beszélni hogy ingyenes legyen-e az egészségügy vagy az egyetem vagy akármi."
Igen, csak nem egy triviális feladat átállni a sok adó - sok állami szolgáltatás modellről a kevés adó - kevés állami szolgáltatásra, úgy hogy közben az emberek még átmenetileg se járjanak rosszul. Ehhez ugyanis sok felhalmozott költségvetési tartalék kell, csak így lehet kevés adó, sok szolgáltatás párosítás. Ha hiány van, akkor ez nem megy, akkor a lakosság szívni fog, sok adó, kevés szolgáltatás lesz az átmeneti időszakban. Na ez van éppen most.
Volt olyan időszak, amikor a gazdasági helyzet lehetővé tette volna az első változatot is, ráadásul jutott ebből a fidesz ÉS mszp hatalmi időszakába is. Ekkor érdekes módon senkinek nem volt fontos a reform a politikai elitben. Most, hogy a körmünkre égett minden, most kapkodni már csak kényszer. Ezért is mondom, hogy nem főként a Gyurcsányon kéne ezt leverni, hanem azokon, akik akkor nem léptek, amikor még jól ki lehetett volna jönni ebből. Ez pedig Orbán és Medgyessy volt.
"Sztem ca. 50% adóér az ingyenes egyetem, normál utak, ingyenes eü a minimum ami elvárható.
Ha meg leszállítanák 15-20 %ra és mindenki befizetné az adót mer ettől lenne "menő" és szélnek lenne eresztve a mostani léhűtő politikus osztály, akkor el lehetne kezdeni ismét arról beszélni hogy ingyenes legyen-e az egészségügy vagy az egyetem vagy akármi."
Igen, csak nem egy triviális feladat átállni a sok adó - sok állami szolgáltatás modellről a kevés adó - kevés állami szolgáltatásra, úgy hogy közben az emberek még átmenetileg se járjanak rosszul. Ehhez ugyanis sok felhalmozott költségvetési tartalék kell, csak így lehet kevés adó, sok szolgáltatás párosítás. Ha hiány van, akkor ez nem megy, akkor a lakosság szívni fog, sok adó, kevés szolgáltatás lesz az átmeneti időszakban. Na ez van éppen most.
Volt olyan időszak, amikor a gazdasági helyzet lehetővé tette volna az első változatot is, ráadásul jutott ebből a fidesz ÉS mszp hatalmi időszakába is. Ekkor érdekes módon senkinek nem volt fontos a reform a politikai elitben. Most, hogy a körmünkre égett minden, most kapkodni már csak kényszer. Ezért is mondom, hogy nem főként a Gyurcsányon kéne ezt leverni, hanem azokon, akik akkor nem léptek, amikor még jól ki lehetett volna jönni ebből. Ez pedig Orbán és Medgyessy volt.
bubuka 2008.05.27. 00:21:13
zsolababe 2008.05.26. 22:10:30 >>
könyörgöm kicsit gondolkozz már mielőtt leírsz valamit.
Adózási morálról pofázol amikor a szemembe röhög egy Kóka aki milliárdok ellopásából lett milliárdos, és ő oktat ki arról h miért és mennyit kell adóznom, h neki többől lehessen elrakni a magáét. Az ellenzéket okolni olyan történésekért amibe 7 éve nincs beleszólásuk, szintén politikai éleslátásod tükrözi. Az ellenzék populista puffogása zéró, leírom lassabban h te is megértsd, ZÉRÓ befolyással bírt a csodakormányunk elbaszott gazdaságpolitikájára. Vizitdíjat visszavonták, oké, annyit ért mint halottnak a csók. Kurvára nem ezen múlik, ezt te is jól tudod. Érdemi reform egy darab sem volt, pedig öszöd óta tudjuk h tudják h nem volt, Miért?
A megoldást prometheus írta le: ne menj el szavazni. Ha nincs kire, akkor ne. A kormányaink 15 éve protestszavazókból élnek, akit jobban útálnak, annak az ellenfele kormányoz.
Ne menj el szavazni, legyen 15%os részvétel, és ez jelzés lesz azok számára kik még kezdeni akarnak ezzel az országgal valamit. (más kérdés h lehet e kezdeni vlmit vele)
Én mindenesetre a menekülést tervezgetem. Szerintem már nincs visszaút.
könyörgöm kicsit gondolkozz már mielőtt leírsz valamit.
Adózási morálról pofázol amikor a szemembe röhög egy Kóka aki milliárdok ellopásából lett milliárdos, és ő oktat ki arról h miért és mennyit kell adóznom, h neki többől lehessen elrakni a magáét. Az ellenzéket okolni olyan történésekért amibe 7 éve nincs beleszólásuk, szintén politikai éleslátásod tükrözi. Az ellenzék populista puffogása zéró, leírom lassabban h te is megértsd, ZÉRÓ befolyással bírt a csodakormányunk elbaszott gazdaságpolitikájára. Vizitdíjat visszavonták, oké, annyit ért mint halottnak a csók. Kurvára nem ezen múlik, ezt te is jól tudod. Érdemi reform egy darab sem volt, pedig öszöd óta tudjuk h tudják h nem volt, Miért?
A megoldást prometheus írta le: ne menj el szavazni. Ha nincs kire, akkor ne. A kormányaink 15 éve protestszavazókból élnek, akit jobban útálnak, annak az ellenfele kormányoz.
Ne menj el szavazni, legyen 15%os részvétel, és ez jelzés lesz azok számára kik még kezdeni akarnak ezzel az országgal valamit. (más kérdés h lehet e kezdeni vlmit vele)
Én mindenesetre a menekülést tervezgetem. Szerintem már nincs visszaút.
pakesz 2008.05.27. 00:29:11
na megint egy hulye faszparaszt bofogottt egyet...
a debilkenek felsorolok mas dolgokat, amiket sulyahoz meltatlanul alulreprezantal a sok oszodi csamcsogo:
"Mindenki döntse el magában, hogy 4-500 ezer forintért csinálja a dolgot, ami kurva fontos, különösen, ha az embernek már nincsen más szakmája, csak ez, tudom én."
3200 onkormanyzat? 400 onkormanyzati semmittevo?
"Persze, hogy bonyolult az egészségügynek a dolga. De hát amelyikünk bemegy egy egészségügyi intézménybe, tudja, hogy hazugságok sokaságára épül."
na ez is semmi? az hogy az ember beledoglik a rakba, pedig rendesen fizeti a TBt, amikor mas erdemtelenul nagyon sokhoz hozzajut ugy hogy megkeni a dokit, pedig esetleg elotte semmi TBt nem fizetett???
" És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatást kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek!"
na ennel a blog szerzoje igazat ad Gyucsanynak vagy nem? JAAAAAAAAAAAAAA hogy ebben mar nincsen igaza, az egesz beszedben csak akkor van igaza Gyurcsanynak, ha alatamasztja a kis proszto blogiro hagymazas hulyesegeit, kulonben nincsen igaza.
a debilkenek felsorolok mas dolgokat, amiket sulyahoz meltatlanul alulreprezantal a sok oszodi csamcsogo:
"Mindenki döntse el magában, hogy 4-500 ezer forintért csinálja a dolgot, ami kurva fontos, különösen, ha az embernek már nincsen más szakmája, csak ez, tudom én."
3200 onkormanyzat? 400 onkormanyzati semmittevo?
"Persze, hogy bonyolult az egészségügynek a dolga. De hát amelyikünk bemegy egy egészségügyi intézménybe, tudja, hogy hazugságok sokaságára épül."
na ez is semmi? az hogy az ember beledoglik a rakba, pedig rendesen fizeti a TBt, amikor mas erdemtelenul nagyon sokhoz hozzajut ugy hogy megkeni a dokit, pedig esetleg elotte semmi TBt nem fizetett???
" És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatást kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek!"
na ennel a blog szerzoje igazat ad Gyucsanynak vagy nem? JAAAAAAAAAAAAAA hogy ebben mar nincsen igaza, az egesz beszedben csak akkor van igaza Gyurcsanynak, ha alatamasztja a kis proszto blogiro hagymazas hulyesegeit, kulonben nincsen igaza.
nempiti 2008.05.27. 00:45:18
bubuka: protestszavazókról igazad van.
Kultúrált országban mint pl Kanada de lehet hogy Ausztrália lehetőség is van a szavazólapon egyik sem válaszra harmadik útként.
De áruljátok már el mi változna idehaza ha mindenki akinek nem tetszik egyik oldal se nem menne el szavazni? Kajakra semmi.Érvénytelen lenne. Kiírnák a következő választásokat ugyanazokkal az arcokkal 2 hónappal későbbre ami megint kerülne 3 milliárdba v mittomén mennyibe az adófizetők pénzéből.
Lehet más nem marad csak a menekülés? Hát mindenesetre Kuthy Lajos már 1846-ban leírta a Hazai Rejtelmek-ben hogy fogja meghódítani Magyarországot a zsidóság - nem véletlen merült feledésbe az öreg.
Ezt azóta Simon Peresz is megerősítette csak hozzátette még Manhattant és Lengyelországot. Anno nem volt antiszemita aki erről beszélni mert. Manapság meg azon kívül hogy esetleg észrevesszük se történik semmi ha valakik már "véletlen" ötvenpár (18?)éve teljesen úgy cselekszik hogy az ország és a nemzet érdekei szempontjából nem is lehetne rosszabbul. De eltelik még 50 év és ha a tendencia nem változik, ezek a valakik nagyon fognak örülni hogy eltűnt a magyar nép, övék maradt Közép-Kelet Európa éléskamrája és egy rabszolganép. Ekkor nem lesz majd visszaút, de addig még van ;)
Kultúrált országban mint pl Kanada de lehet hogy Ausztrália lehetőség is van a szavazólapon egyik sem válaszra harmadik útként.
De áruljátok már el mi változna idehaza ha mindenki akinek nem tetszik egyik oldal se nem menne el szavazni? Kajakra semmi.Érvénytelen lenne. Kiírnák a következő választásokat ugyanazokkal az arcokkal 2 hónappal későbbre ami megint kerülne 3 milliárdba v mittomén mennyibe az adófizetők pénzéből.
Lehet más nem marad csak a menekülés? Hát mindenesetre Kuthy Lajos már 1846-ban leírta a Hazai Rejtelmek-ben hogy fogja meghódítani Magyarországot a zsidóság - nem véletlen merült feledésbe az öreg.
Ezt azóta Simon Peresz is megerősítette csak hozzátette még Manhattant és Lengyelországot. Anno nem volt antiszemita aki erről beszélni mert. Manapság meg azon kívül hogy esetleg észrevesszük se történik semmi ha valakik már "véletlen" ötvenpár (18?)éve teljesen úgy cselekszik hogy az ország és a nemzet érdekei szempontjából nem is lehetne rosszabbul. De eltelik még 50 év és ha a tendencia nem változik, ezek a valakik nagyon fognak örülni hogy eltűnt a magyar nép, övék maradt Közép-Kelet Európa éléskamrája és egy rabszolganép. Ekkor nem lesz majd visszaút, de addig még van ;)
Jómunkásember 2008.05.27. 01:19:41
nem túl bonyolult dolog ez azért.nyilván volt / van / lesz lenyulás teljesen mindegy hogy munkáspárti vagy nemzeti gárdás kormány van.mind lop.és aztán le is osztják egymást közt no para.
az egész rendszer egy vicc ahol valakinek ugy lehet 100 milliós háza és 30 milliós autója h minimálbérre van bejelentve.ebben az országban 800.000-1 M ember tart el 10 milliót.ez nem megy mert nem mehet.egyetlen reform volt itt az amikor '95ben majdnem ránkdőlt a ház és a lajos leült kiszámolta, megcsinálta (részben).azóta semmi, se fidesz se mszp alatt.SEMMI.ergó 13 éve költjük a lóvét, és néha megemelünk h tovább osztogathassunk pár millió embernek.
tragikomikus az egészben mégis az h az emberek 95%-a azt hiszi h az államnak van pénze.nincs.sose volt.GAZDÁLKODIK azzal a beszedett összeggel amit a polgárok és a cégek befizetnek, ennyi (+ szerencsés esetben EU támogatás, szerencsétlenben meg ENSZ segély).
ijesztő méreteket ért el a tájékozatlanság és a butaság, pedig sosem volt ennyi "diplomás"...
amig nem fogjuk fel hogy itten tanulni kell és/vagy kurva keményen dolgozni különben a világ lenyom.ilyen a rendszer, szeretni nem kell de megváltoztani viszont nem tudod.
hát kb ennyit szerettem volna mondani.:)
az egész rendszer egy vicc ahol valakinek ugy lehet 100 milliós háza és 30 milliós autója h minimálbérre van bejelentve.ebben az országban 800.000-1 M ember tart el 10 milliót.ez nem megy mert nem mehet.egyetlen reform volt itt az amikor '95ben majdnem ránkdőlt a ház és a lajos leült kiszámolta, megcsinálta (részben).azóta semmi, se fidesz se mszp alatt.SEMMI.ergó 13 éve költjük a lóvét, és néha megemelünk h tovább osztogathassunk pár millió embernek.
tragikomikus az egészben mégis az h az emberek 95%-a azt hiszi h az államnak van pénze.nincs.sose volt.GAZDÁLKODIK azzal a beszedett összeggel amit a polgárok és a cégek befizetnek, ennyi (+ szerencsés esetben EU támogatás, szerencsétlenben meg ENSZ segély).
ijesztő méreteket ért el a tájékozatlanság és a butaság, pedig sosem volt ennyi "diplomás"...
amig nem fogjuk fel hogy itten tanulni kell és/vagy kurva keményen dolgozni különben a világ lenyom.ilyen a rendszer, szeretni nem kell de megváltoztani viszont nem tudod.
hát kb ennyit szerettem volna mondani.:)
bubuka 2008.05.27. 01:23:31
nempiti:
én azt várnám egy teljesen elbukott, érvénytelen népszavazás után, hogy
1. a jelenlegi "elit" észbe kap
2. azoknak akik a potenciálís új elitet jelentik ez jelzés, ideje színre lépni. Nem hiszem el h 10M ember képtelen kitermelni 1000 épkézláb politikust meg gazdasági vezetőt. Egy ilyen alkalom remek apropó lenne.
Lehet persze h nem változna semmi, ezt az országot és birka szavazóit ismerve ez is egy lehetőség, de legalább próbáljunk meg EGYSZER nem az arra teljesen méltatlanokra szavazni. Én mindenesetre eldöntöttem h addig nem megyek szavazni amíg nincs kire. Végre egyszer nem valaki ellen, hanem valakire szeretnék voksolni.
A zsidóuralom-paranoiád nem osztom, abból az egyszerű okból h ha bedől az ország, akkor az senkinek sem jó. A feltételezett zsidó összeesüvőknek sem.
én azt várnám egy teljesen elbukott, érvénytelen népszavazás után, hogy
1. a jelenlegi "elit" észbe kap
2. azoknak akik a potenciálís új elitet jelentik ez jelzés, ideje színre lépni. Nem hiszem el h 10M ember képtelen kitermelni 1000 épkézláb politikust meg gazdasági vezetőt. Egy ilyen alkalom remek apropó lenne.
Lehet persze h nem változna semmi, ezt az országot és birka szavazóit ismerve ez is egy lehetőség, de legalább próbáljunk meg EGYSZER nem az arra teljesen méltatlanokra szavazni. Én mindenesetre eldöntöttem h addig nem megyek szavazni amíg nincs kire. Végre egyszer nem valaki ellen, hanem valakire szeretnék voksolni.
A zsidóuralom-paranoiád nem osztom, abból az egyszerű okból h ha bedől az ország, akkor az senkinek sem jó. A feltételezett zsidó összeesüvőknek sem.
bubuka 2008.05.27. 01:37:41
pakesz 2008.05.27. 00:29:11 " És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatást kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek!" ez most szellemi v anyagi értelemben vett legjobb? Előbbivel semmi bajom se lenne.
Jómunkásember:
Lajosunk semmi mást nem csinált csak restrikciós politikát csinált. Bármelyik másodéves közgázos meg tudja csinálni, sajnos nem művészet kiadást csökkenteni, mondván h "nem adok"
"amig nem fogjuk fel hogy itten tanulni kell és/vagy kurva keményen dolgozni különben a világ lenyom.ilyen a rendszer, szeretni nem kell de megváltoztani viszont nem tudod."
Remek! Tehát dolgozz, mert megváltoztatni úgyse tudod! Dolgozz még h többet lophassanak el! CSodás üzenet a népnek.
Első lépés h a jelenlegi elitet vasvillával elkergessük (gy.k. mindkét "oldalt") Amíg ott nincs változás, teljesen mindegy mit csinálsz. A rövidzárba mindegy h mennyi áramot nyomsz, akkor is rövidzár marad. Mindegy mennyit termelsz ha mindent ellopnak. A valtoztatást "fent" kell elkezdeni. (mondjuk egy 10%os részvetellel megrendezett választással)
Jómunkásember:
Lajosunk semmi mást nem csinált csak restrikciós politikát csinált. Bármelyik másodéves közgázos meg tudja csinálni, sajnos nem művészet kiadást csökkenteni, mondván h "nem adok"
"amig nem fogjuk fel hogy itten tanulni kell és/vagy kurva keményen dolgozni különben a világ lenyom.ilyen a rendszer, szeretni nem kell de megváltoztani viszont nem tudod."
Remek! Tehát dolgozz, mert megváltoztatni úgyse tudod! Dolgozz még h többet lophassanak el! CSodás üzenet a népnek.
Első lépés h a jelenlegi elitet vasvillával elkergessük (gy.k. mindkét "oldalt") Amíg ott nincs változás, teljesen mindegy mit csinálsz. A rövidzárba mindegy h mennyi áramot nyomsz, akkor is rövidzár marad. Mindegy mennyit termelsz ha mindent ellopnak. A valtoztatást "fent" kell elkezdeni. (mondjuk egy 10%os részvetellel megrendezett választással)
Barnabás 2008.05.27. 06:20:33
Nem beszélni meg irogatni kell,hanem cselekedni.A megoldás egyszerű,egy-két millió embernek össze kell gyűlnie a parlament előtt és a "tisztelt" képviselőket ki kell dobálni a parlament ablakain.
Nzoltan 2008.05.27. 08:14:29
Azért nem változik itt semmi, mert túl sok az eltartott közalkalmazott és szociálisan támogatott ember. Az a másfélmillió aki konkrétan termel az meg szív, mert ők vannak kisebbségben és a képviseletük a parlametben tulajdonképpen nem lehetséges.