Bandee blogja

Trianon emlékére

2008. április 17. 23:41 - Névtelen betelefonáló

Trianon emlékére

Éppen az Iwiw üzenőfalon tette ki egy ismerősöm József Attila Nem, nem, soha című versét.
> Én pedig konstatáltam, hogy azt a Nemzeti Front egyik albumán meg is zenésítette. Mivel ott más címmel szerepelt, utánanéztem mindkét megnevezéssel a József Attila minden írását tartalmazó kötetemben.

Na itt ért a meglepetés: olyan itt nincs... Egyik címen sem.
Vagy nem írt ilyet, vagy nem ő írta. Ez lehetetlen, gondoltam, és rákerestem a jól ismert keresővel.
Kidobta: Nem, nem soha! Töb oldalon is szerepelt. Megerősítetten ez bizony József Attila, méghozzá kb 17 évesen írt verse!
Íme:

József Attila - Nem, nem, soha!

 Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége,
Nem lehet, nem, soha! Oláhország éke!
Nem teremhet Bánát a rácnak kenyeret!
Magyar szél fog fúni a Kárpátok felett!

 Ha eljö az idö - a sírok nyílnak fel,
Ha eljö az idö - a magyar talpra kel,
Ha eljö az idö - erös lesz a karunk,
Várjatok, Testvérek, ott leszünk, nem adunk!

 Majd nemes haraggal rohanunk elöre,
Vérkeresztet festünk majd a határköre
És mindent letiprunk! - Az lesz a viadal!! -
Szembeszállunk mi a poklok kapuival!

 Bömbölve rohanunk majd, mint a tengerár,
Egy csepp vérig küzdünk s áll a magyar határ
Teljes egészében, mint nem is oly régen
És csillagunk ismét tündöklik az égen.

 A lobogónk lobog, villámlik a kardunk,
Fut a gaz elölünk - hisz magyarok vagyunk!
Felhatol az égig haragos szózatunk:
Hazánkat akarjuk! vagy érte meghalunk.

 Nem lész kisebb Hazánk, nem, egy arasszal sem,
Úgy fogsz tündökölni, mint régen, fényesen!
Magyar rónán, hegyen egy kiáltás zúg át:
Nem engedjük soha! soha Árpád honát

Az 1980-as kiadású kötetemben nem szerepelt!! Pont ez, talán nem véletlenül...
A nemzeti érzés még a költötől is túlzás lett volna! Egy összes verse és versfordítása kötetben is?
A verset természetesen kinyomtattam, a papírt kivágtam és beleragasztottam a kötetbe. Talán oda, ahol első versei kezdődnek.
Egy ÖSSZES kötetben igenis méltó helye van egy magyarságérzést megfogalmazó műnek!
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr59430790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sagittarius 2008.04.27. 10:43:48

Mondjuk betehetted volna, hogy tudjuk, miről szól a poszt.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.28. 20:56:26

Ezt a hiányosságot pótoltam. A vers fentebb olvasható.
süti beállítások módosítása