Egy villamos emléknapja
A múlt hét végére nem akármit hirdettek: nosztalgiavillamost. Olyat, amivel tavaly még utazhattunk, nem is egy vonalon.
A villamos indulási időpontjait aki akarta, megtudhatta, többek között belinkelték a BKV figyelő off topic-jába is. Így a kedves villamosbarát - már ha szerette a (pótkocsis) UV villamost, merthogy "róla" volt szó - utazhatott rajta, még egyszer utoljára.
>
Így adódott, hogy a vasárnapi, egyben utolsó nosztalgiajáratra mi is kimentünk.
Jött is 18.05-kor. Fényképezés közben kis híján besétáltam a szomszédos vágányra érkező Combino alá. :D
Már a Moszkva téren elkezdték leszedni a táblákat. Szerencsére több képet is készíthettem a villamosról még álló helyzetben, valamint a kocsi belsejéről is.
Rendes forgalmi járművet itthon még nem fotóztam. (Filmes géppel)
Többen osztottak szórólapot is, mely április 5-ét hiredette, mik várnak arra akik a szentendrei Tömegközlekedési Múzeumba látogatnak. Belépő egy vonaljegy ára. (Van bérletem, az oda nem jó? Tudom,a múzeum Bp. határán kívül esik.)
A viccet félretéve: a villamossal haladva meglepetten és örömmel tapasztaltam, hogy igenis gyors! Sőt, egyes szakaszokon sebességben túltett a 70km/h-s végsebességű Combinon is!
A Margitsziget megállónál gyorsan még egy belső kép, majd egyben utolsó fotók a Blahán készültek, amikor az öreg sárga szerelvény a kocsiszín felé kanyarodott.
De ne menjünk ennyire előre. A Nyugatinál többen nézték értetlenül, mi ez. (Nem láttak még villamost?) Arról az aprócska tényről elfeledkezdtek, hogy valamikor régen ez volt a "rendes" körúti villamos.
Mivel tábla már nem volt rajta (csak az oldalán a nagyméretű matrica, hogy 40 éves a BKV), nem szálltak fel. Aztán mint rájöttem, jóformán aki a Moszkva téren felszállt, le sem szállt a Blaha Lujza térig. Kizárólag a "személyzet" mászkált, amit onnan tudok, hogy háromszor is kínáltak szórólappal, valamint a táblákat hordák hátra a 3. kocsi vezetőfülkéjébe.
Az Oktogonnál stílusosan felhangzott a "November 7-e tér", mintegy idézve a villamos fénykorát.
A Király utcánál is állt pár értetlenkedő, nem tudták mire vélni, mi a fene lehet ez. Csak mi, "kiváltságosok" tudtuk, hogy ez a valóban utolsó villamos, amin - ki nosztalgiából, ki pedig egyszerű "barátságból" - utoljára bár, de utazhatunk.
Érdekes, hogy a villamost "felkereső" korosztály vegyes volt. A legérdekesebb talán az volt, amint egy anyuka magyarázott kb 5éves fiának, hogy min is utazik, meg hogy nem szabad semmit elvinni róla, mert az BKV-tulajdon.
Valószínű a gyerek később már nem fog erre emlékezni, viszont reményemet fejezem ki aziránt, hogy akivel ilyen humánus és korának megfelelő módon ismertették meg a tömegközlekedést, annak 10 év múlva nem jut majd eszébe rongálni és kárt tenni a járművekben.
Egy biztos: alig van olyan Budapesten, aki ha más nem, legalább látásból ne ismerné egy még nyugodtabb és élhetőbb város járműveit. A diktatúra éveit szerencsére múlt időben tudhatjuk, viszont a villamossal a néhai nyugodtabb és élhetőbb Budapest utolsó "élő" bizonyítékai is nyugíjba vonultak.
A villamos indulási időpontjait aki akarta, megtudhatta, többek között belinkelték a BKV figyelő off topic-jába is. Így a kedves villamosbarát - már ha szerette a (pótkocsis) UV villamost, merthogy "róla" volt szó - utazhatott rajta, még egyszer utoljára.
>
Így adódott, hogy a vasárnapi, egyben utolsó nosztalgiajáratra mi is kimentünk.
Jött is 18.05-kor. Fényképezés közben kis híján besétáltam a szomszédos vágányra érkező Combino alá. :D
Már a Moszkva téren elkezdték leszedni a táblákat. Szerencsére több képet is készíthettem a villamosról még álló helyzetben, valamint a kocsi belsejéről is.
Rendes forgalmi járművet itthon még nem fotóztam. (Filmes géppel)
Többen osztottak szórólapot is, mely április 5-ét hiredette, mik várnak arra akik a szentendrei Tömegközlekedési Múzeumba látogatnak. Belépő egy vonaljegy ára. (Van bérletem, az oda nem jó? Tudom,a múzeum Bp. határán kívül esik.)
A viccet félretéve: a villamossal haladva meglepetten és örömmel tapasztaltam, hogy igenis gyors! Sőt, egyes szakaszokon sebességben túltett a 70km/h-s végsebességű Combinon is!
A Margitsziget megállónál gyorsan még egy belső kép, majd egyben utolsó fotók a Blahán készültek, amikor az öreg sárga szerelvény a kocsiszín felé kanyarodott.
De ne menjünk ennyire előre. A Nyugatinál többen nézték értetlenül, mi ez. (Nem láttak még villamost?) Arról az aprócska tényről elfeledkezdtek, hogy valamikor régen ez volt a "rendes" körúti villamos.
Mivel tábla már nem volt rajta (csak az oldalán a nagyméretű matrica, hogy 40 éves a BKV), nem szálltak fel. Aztán mint rájöttem, jóformán aki a Moszkva téren felszállt, le sem szállt a Blaha Lujza térig. Kizárólag a "személyzet" mászkált, amit onnan tudok, hogy háromszor is kínáltak szórólappal, valamint a táblákat hordák hátra a 3. kocsi vezetőfülkéjébe.
Az Oktogonnál stílusosan felhangzott a "November 7-e tér", mintegy idézve a villamos fénykorát.
A Király utcánál is állt pár értetlenkedő, nem tudták mire vélni, mi a fene lehet ez. Csak mi, "kiváltságosok" tudtuk, hogy ez a valóban utolsó villamos, amin - ki nosztalgiából, ki pedig egyszerű "barátságból" - utoljára bár, de utazhatunk.
Érdekes, hogy a villamost "felkereső" korosztály vegyes volt. A legérdekesebb talán az volt, amint egy anyuka magyarázott kb 5éves fiának, hogy min is utazik, meg hogy nem szabad semmit elvinni róla, mert az BKV-tulajdon.
Valószínű a gyerek később már nem fog erre emlékezni, viszont reményemet fejezem ki aziránt, hogy akivel ilyen humánus és korának megfelelő módon ismertették meg a tömegközlekedést, annak 10 év múlva nem jut majd eszébe rongálni és kárt tenni a járművekben.
Egy biztos: alig van olyan Budapesten, aki ha más nem, legalább látásból ne ismerné egy még nyugodtabb és élhetőbb város járműveit. A diktatúra éveit szerencsére múlt időben tudhatjuk, viszont a villamossal a néhai nyugodtabb és élhetőbb Budapest utolsó "élő" bizonyítékai is nyugíjba vonultak.