Bandee blogja

Túlárazva 4 - A kihagyhatatlan

2016. április 20. 12:56 - Névtelen betelefonáló

Kihagyhatatlan! Olyannyira gyári állapotú, hogy a felvevős részbe kazettát sem szabad tenni, mert nyolcvan százalékban nem működik és eltépi a szalagot. Ára? Három kiskeresetű ember fizetése! Túlárazott termékek, 4. rész.

Néha-néha megfog, írásra késztet egy-egy apróhirdetés. Nem kenyerem a nyílt ócsárlás, feleslegesnek is tartom, meg aztán sok múlik az eladói szándékon is. Viszont most rádió-és magnógyűjtőként is azt mondom, ennyi pénzből inkább vennék egy személyautót…

Nagy kincs a gyári állapot, az ép feliratok, karcmentes külső a legjobb út az eladáshoz, még akkor is, ha a termék nem a legkülönlegesebb. Ez sem rossz persze, akinek valaha volt Sharp magnója, bizonyára a legrosszabb példányt sem említené egy napon a piacos kínai csodákkal, amiket viszont én tartok különlegesnek, meg aztán hátha ez utóbbiakat más nem gyűjti.

A kínált portéka nem hétköznapi darab, nekem sem rémlik, hogy sokat láttam volna belőle, pedig még nem voltam iskolás, amikor elkezdtem megfigyelni a magnókat.

Egyik „szakfórumomon” mondták is, hogy bár valóban nem tucattermék, nem igazán különleges. Nem különlegesből pedig nekem is van otthon, bár én a maga nemében mindkét, majd az alábbiakban említett kétkazettásomat annak mondom.

Az egyik egy, a kilencvenes évek elején nagyon elterjedt formájú, a műanyagház amolyan szabványöntvény, de ami 1995-ben bele, illetve rákerült, az valahogy mégsem átlagos. Két kazetta, két hangszóró ide vagy oda, az a magnó bizony monó, és szintén majdnem gyári állapotban jutottam hozzá. (Összehasonlításképp: 1600 forintért.) Még a doboza is megvolt. Ám eredetiség ide vagy oda, bizony egy komplett hajtószíjcserével kezdtem a birtokbavétel első napjait, meg aztán ennek is volt olyan baja, hogy az egyik deck előszeretettel gyűrte meg a szalagot. Kapott tehát egy másik gumigörgőt, a hiba másik forrása pedig a csévélőorsóban keresendő, a két szóból könnyen összerakják, mi volt a gond: húszéves, műanyag.

Aztán van egy másik, levehető hangdobozokkal, 1994-ből. Arról aztán végképp nem hittem el, de igen, létezik: ez SEM térhatású, pedig 5 sávos hangszínszabályzót (equalizer) is tettek rá! Külső-belső takarítás, szíjcsere, antennapótlás, és a boltos ismerősöm, akitől kaptam, rá sem ismert a készülékre.

A két kis rövid termékismertető és a fenti kommentár után nem maradt más dolgom megkérdezni, hogyan árazná be az olvasó a gépeimet. Mert bár eszemben sincs eladni a beszédfelvételek sokszorosítására kiválóan alkalmas gyűjtői darabjaimat, azért a húsz év múltán is még ötös alát érő esztétikai-műszaki állapot miatt mégiscsak megéri, legalább a kérdés…

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr138647210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása