Bandee blogja

Rádiót a rádióklubból

2008. március 09. 11:42 - Névtelen betelefonáló

Rádiót a rádióklubból


A héten csütörtökön kaptam egy eredeti, közel 60 éves(!) elvileg működő néprádiót, amelyet a rádióklubban (MOM) vehettem át.
> Külsejét tekintve lakkozásra szorul, méretét tekintve elfér egy Kaisers-es szatyorban, tehát itthon sem érheti "terjedelmi" kifogás. :D
A nevét sajnos nem tudtam leolvasni.
A rádió az eredeti, nem "Szabad-európássá" alakított változatok közül való, amely a Kossuth és a Petőfi adók vételére volt behangolva. (540 és 1341 KHz). Az előbbin minden valószínűség szerint egy megfelelő antennával megszólal majd az MR1. (bár én nem így hívom).

Itthon bekapcsolva (a villásdugót majd lecserélem, ugyanis nem kompatibilis a mai földelt elosztóinkkal), erősen búgott.  A 4 elektroncső közül 2 bemelegedett, tehát azok jók.
A másik 2 nem. Az egyik el is volt törve, azt kivettem. UCH 21-es cső beszerzéséig rejtély marad, megszólal-e rajta a közszolgálati rádió.
(Természetesen használatbavétel előtt kontakt spray-vel is befújtam, hiszen több, mint 50 év után nem várható el hibátlan érintkezés.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr99372353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása