Bandee blogja

Érték

2010. augusztus 24. 19:04 - Névtelen betelefonáló

Érték

Már nincs a polcokon, és a kazetta sem divat jó ideje.  Az én példányom eladója egyszerűen csak doboznak hívta. Mégis, ma már újból értéke van a > Videoton RM 4630-as Europa Star névvel illetett rádiómagnónak. Nem csak azért, mert egyet felújíthattam és a gyűjteményemet gazdagíthattam vele, hanem ma már elég borsos összegért lehet hozzájutni a legnagyobb aukciós oldalon.

Alku után hatszáz forintért vettem meg a „dobozt”, bár igazából azt sem gondoltam, hogy tulajdonosa (vagy inkább megtalálója?) ennyiért is megválik tőle. A kazettatartó üvege kiesett, de még az ajtóban volt, az egyik gomb kupakja hiányzott. Mégis, amikor megláttam, valamiért az az érzésem támadt, életre kelthetem ezt a példányt. Koszos volt, kopott viszont egyáltalán nem. A skálamutató ferdén állt és az állomáskeresőt hiába tekertem, a hangszínszabályzója pedig körbeforgott. Sebaj, ennyit kiállítási darabnak is megér, gondoltam.

Otthon az „ablaküveget” újból beragasztottam, a skálamutatót is vissza kellett ragasztani, mert letört, a magnóban pedig egy kis alkatrészt cseréltem ki, ami a pontos sebességért felel. Az antenna kupakja hiányzik, a PU gombot pedig nem lehet benyomva tartani, és a magnó sem vesz fel. Eddig a szerviztörténet, az érdeklődők a rádiós honlapomon olvashatják a „szerviztörténetet”.

Ma, kívül belül megtisztítva szépen szól, Magyarhifi című írásom ihletője is, hiszenaugusztus elején ezt a magnót vittem magammal a Margitszigetre, és a nap volt az, amikor bemutathattam, hogy a jó rádió-magnó, és a mobiltelefon adott esetekben kiválóan együttműködik, és nem csak a kihangosított mobilon lehet a zenét „élvezni”. (Azt ugyanis nem tekintem élvezhető zenehallgatásnak, csupán menőzésnek.)

Persze nem csak nekem érték az Europa Star magnó. A Vatera aukciós portálon ötezer forintért kínálnak megvételre egy teljesen működőképes, ám az enyémnél kopottabb (és természetesen koszosabb) darabot. Egy szintén tiszta, ám az enyémnél műszakilag tökéletesebb készülék ugyancsak ötezer forintért talált gazdára, a jól sikerült, jól megválasztott hátterű fotó Bács-Kiskun megyébe csalogatta a leendő vevőt. Ma szintén meghirdettek egy Videotont, ezúttal Nyugat- Magyarországon. Kíváncsi vagyok, mennyit fog érni. Egy biztos: a magnója nem működik, és már most jóval több mint hatszáz forintot kínálnak érte. Persze gondos kezekben ugyanúgy lehet belőle „magyarhifi” és egy másik gyűjtemény ékes darabja. De ez már a leendő tulajdonoson múlik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr62244570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása