Bandee blogja

Vörös Szikra

2008. március 03. 23:05 - Névtelen betelefonáló

Vörös Szikra


A laikusok kedvéért: ez egy magyar gyártmányú orsós magnó neve. Azé a 19kg össztömegű magnóé, amit ma hoztam el egy ismerőstől.
> Nevével ellentétben egy barna színű fadobozban foglal helyet, "rendes" strapabíró hordfüle van, mindenekelőtt pedig igen nehéz. (Vagy én nem vagyok elég "kigyúrt" ez nézőpont kérdése.) Mindenesetre vittem neki egy nagy IKEÁS szatyrot, amibe beletettem és hol két kézben, hol pedig felváltva vittem. A 3.-ról is egy élmény volt levinni, de megérte. (Erről még később). A 106-os buszon és a metrón sem okozott gondot a szállítása, bár megjegyzem a heringesdoboz 7-es buszon ez nem lett volna ilyen egyszerű. (Ha már hazahoztam, nem lehet majd a telekre "száműzni" az egyébként jó állapotú magnót.
Gyalog cipelni pedig  - mint azt már írtam - nehéz, ezt szerintem konditerembe járó honfitársaink is megerősítenék.

Hazaérve - természetesen - szétszedtem, az ember ugyebár kíváncsi természet. A faburkolatból a szerkezet egyben kiemelhető, minden javítható rész hozzáférhetőnek tűnik.
A ZK120-szal ellentében mechanikailag is egyszerűbb lenne javítani, bár hozzáteszem legalább 5 évvel régebbi annál.
Elektroncsöves, minden cső működik, cserélni nem kellett.

Kitakaírtottam, természetesen utána befújtam kontakt spray-vel.
A két elszakadt szíj helyét is megtaláltam, a motor  forog, a hanegerő kicsit recseg, lényegét tekintve bemutatódarabnak tökéletes.
4 állása van: visszatekerés, állj, lejátszás, felvétel.
Elején varázsszem jelzi mikor vehető használatba. Az üzemben létet zsebizzó jelzi. Vélhetően  eredeti, tehét a magnót kevesebb, mint 1000 üzemórát használták.

Ami felettébb érdekes: vasalózsinórral működik! Ilyen csatlakozójú vezetéket használtak NDK/szovjet vasalókhoz, kenyérpirítóhoz, hősugárzóhoz.
A feszültség 110/150/220V választható.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr34364371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása