Bandee blogja

taxi4 kontra plázazombi

2008. február 12. 00:25 - Névtelen betelefonáló

Plázazombi kontra taxi4

A cím már önmagában is elárulja a teljes mondanivalót. Írásom céltáblája ezúttal egy véleményem szerint igen rosszul megszerkesztett reklám a taxi 4 részéről.
A továbbiak során pedig igyekszem bizonyítani ama tételmondatomat, miszerint a plázazombi iq-bajnok a reklám női főszereplőjéhez képest.

A reklám nagy vonalakban: fiatal huszonéves (szőke)női hang hívja a taxitársaságot, és rendeléskor közli, hogy a "pasijához" megy a reptérre, és mindezt 4 órával a gép érkezése előtt kívánja megtenni. (feminista állásponot lásd később). Az utat négyszer szeretné megtenni, hiszen annyira olcsó a szogáltatás. Ezen persze a telefon másik végén lévő férfihang erősen csodálkozik, dehát sebaj, vicces kedvű utasok ugye lehetnek. Következik a szolgáltatás leírása, mely a reptéri fuvar viteldíját tartalmazza pesti és budai oldalra nézve. Majd pedig a végén visszatér a "kedves" telefonáló, és közli, hogy csak negyedik alkalomra szólt bele a telefonba. Nos, ez végképp betszi a kaput, és megbélyegzi a kedves szolgáltatásért folyamodó hölgyet- legalábbis szellemileg mindenképp.
A szellemi színvonalat több dolog is erősen megbélyegzi, illetve lezülleszti.

Egyfelől degradálja a vevőt, aki az olcsó árak hatására a bőség zavarával küzd, és ezt természetesen saját maga, teljesen önszántából teszi. (Megteheti, hiszen nemcsak 1 útra elég pénzzel rendelkezik, akár negyedéért is utazhat.)
Az olcsóság zavarában lévő női vevőről - szándákosan használták, részben a fenti bekezdés okán - több "információ" -(habár egyáltalán nem vagyunk rá kíváncsiak) kiderül.
Barátja, "pasija" van,aki elé kimegy a reptérre. Nem biztos, hogy dolgozik, elnézve a mesterségesen generált szellemi szintet; és talán az egészben a legszomorúbb: képtelenmegtalálni egy buszmegállót. Persze az olvasó itt joggal figyelmeztethetne: "de hiszen ez egy reklám! Pont erről szól!" Azért nem teljesen. A buszmegállót a létező plázazombi is képes megtalálni, aki családja/otthona/művelődése helyett idejét a plázában tölti. Ugyanis a bevásárlóközpontok sajátos ismérve - bizonyos városrészekkel ellentétben - hogy jó a tömegközlekedésük! Tehát a kedves vásárló odatalál. A fenti hölgy pedig nyilvánvalóan nem ismeri (hogy ismerhetné? hisz nem szorul rá, olyan olcsó a taxi) a 200-as buszt, ami - magyar reklám lévén - kivisz a reptérre, sőt, mindkét terminált érinti. (Meg a vecsési Tescót is de hát ez legyen a kedves odalátogatók és ottlakók előnye).

A negatív szellemi teljesítmény pedig továbbiakban is megmutatkozik: míg egy férfi rádióhallgató számára szimplán idegesítő, zavaró egy adott hirdetést napjában többször (minden órában) hallani, addig egy i hallgató joggal érezheti megalázónak is. Hiszen a nőt, mint olyat itt szőkének, butának titulálja a reklám. Ez a személy a barátja nélküli létezésre annak teljes önállóságával együtt (beleértve a buszmegállót is!) képtelen, lásd példának, hogy felnőtt létére "négyszerezik". Pedig akkor én "csak" egy a nőt és a férfit egyenlőnek tartó, demokratikusan gondolkodó fogyasztó vagyok, (férfi létemre nem vagyok feminista sem.)

Zárójelben azért hadd jegyezzem meg, elnézést kérve néhány feminista értéket valló olvasómtól, hogy elég hülyén vette volna ki magát egy idióta férfihang, hiszen maszklulin társadalmunkban azt szimplán melegnek titulálták volna. (Mint azt tudjuk, a reklámok számos szexulális asszociációt tartalmaznak, és abba pedig ez már nem fért volna bele.)

De a marketing részről se feledkezzünk meg: hiszen pusztán, és "áratalanul" , mindkét nem foigyasztóit - nem egyenlő arányban bár - de lenézve csak egy célja van. Azt a bizonyos, bűvös 4-es számot hirdetni, sulykolni. Hiszen egy reklám hatásos ismérve, hogy a hirdetni szándékozott termék neve legalább háromszor elhangzik. Itt a 4 pedig ha lehet, többször is hangozzék el, lehetőleg négyszer.

De ennyi 4-es között talán egy átlagosan alulművelt fogyasztóként eszembe jut majd ha leírva látom az a bizonyos számot: taxi4. Csak nehogy 4db négyest üssek 7 helyett!

8 komment
Címkék: taxi plázazombi

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr46335778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edit 2008.02.20. 21:45:14

Ha mindenki ennyire tudatosan nézné, hallgatná a reklámokat, jóval kevesebb emert lehetne átejteni. :)

Dósa Márton · http://www.marecord.hu 2008.03.13. 15:59:52

Hello!
A reklám elsődleges feladata, hogy hatékonyan elérje a célcsoportot két nagyon fontos képességével:
1. fel kell tűnjön
2. meg kell maradjon a tudatban
Ha ez így működik, a reklám hatékony. Ez pedig független attól, hogy tetszik-e vagy sem.
A Taxi 4 kampány 4 és fél éve erre a karakterre épül és óriási hatékonysággal végzi munkáját.

Dósa Márton
Az alkotó

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.03.15. 00:33:17

A 2 ponttal egyetértek.

Viszont sajnálatos az, hogy ilyen fogyasztódegradáló módon kell tenni, mert más nem tud(?) hatékony lenni.
Rádióban többször egymás után eléggé zavaró tud lenni

Feltűnőségre és megmaradó élményre álljon itt a Flora margarin reklámja, amelyben a magas koleszterinszintre a Frakk rajzfilm alkalmazásával hívják fel a figyelmet.
A fogyasztót jóindulatúan figyelmeztetik, és ha vigyázni kíván az egészségére, megjegyzi, és megveszi a Proaktiv margaint.

Dósa Márton · http://www.marecord.hu 2008.03.25. 13:31:57

Nem lehet a kettőt összehasonlítani. Nem ugyanaz a termék, nem ugyanaz a célcsoport.
A T4 spotok nem degradálják a fogyasztót, soha egy rossz szó nem hangzik el a spotokban a fogyasztóról. Igaz, vannak akik azt gondolják, hogy ha egy taxit igénybevevő fogyasztó a reklámban egy buta karaktert játszik, akkor az róla szól, de ettől még ez nincs így.
Vegyük pl. a BBank Lelkes Emese kampányát. Buta lány aki ott szeretne dolgozni. Ez nem jelenti azt, hogy a BB degradálná a hozzájuk kilincselő munkavállalókat. Belemagyarázhatjuk, de felesleges :)

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.03.25. 22:38:25

Ebből a szempontból igenis összehasonlítható:
Lehet úgy reklámot készíteni, hogy az emlékezetes és jó maradjon.

Ugyanazt lehet "jól" és "rosszul" is hirdetni!
Vannak fogyasztóbarát hirdetések, ami azt sugallja:
"kaphatsz jót! "
el lehet adni ugyanazt jól és rosszul is.
UPC: Tévéreklám:
+ diktafondobó: ugyan már, kaphatsz sokkal jobbat. Ott a net.
- "TÉVÉZZÉÉÉÉL!" Egy plakát beleordítja Dr. Badár fülébe. Hát az enyémbe ne! Ez rossz húzás! Nem jó! Agresszíven sózza ránk a TV-t! (Aminek minőségét a közvetítúőkocsis reklámmal jól lehetett illusztrálni. Tehát kaphatsz te jobbat is annál.

Emese példája pedig itt olvasható:
bandeenator.blog.hu/2008/02/18/jo_es_rossz_reklam

zsuzsanna 2008.04.11. 23:11:00

Nekem a kedvenc reklámom ez, nem utolsósorban azért, mert én is szoktam igy hülyéskedni mint a lány, ugyanilyen hangon, ugyanilyen stilusban.Ismerőseim szerint hallgatóztak az ablakom alatt. NYE-NYE-NYE!!! éS BI-BI!S

zombie 2008.05.08. 10:31:41

Hát szerintem te egy idióta vagy, egyébként meg olyan szó NEM létezik hogy ledegradál. A szó amit kerestél degradál, ha ismered a jelentését: lefokoz, a rangjától megfoszt stb. tehát abban már benne van a LE. Maga a reklám szerintem jópofa, még akkor is ha soha nem taxizok. Aki meg ezt ilyen komolyan veszi az nem normális.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.05.08. 18:29:54

Zombie!

Jópofa reklám szerintem pl a diktafondobó.(UPC) De ez a fenti egy jó humorérzékű ember számára sem jó, ha 2-nél többször hallotta.
Ilyen alapon aki bármi másról (film, könyv) ír kritikát, az se mind normális, hiszen nem kell mindent komolyan venni.

Nem helyes a bepótol, ezmiatt és sok helyen az -e kérdőszó használata, mégis sokszor találkozhatsz vele.
A hibát javítottam. (kijavít, pl dolgozatot, MEGjavít pl rádiót)