Bandee blogja

Unitra Wilga

2008. július 06. 23:44 - Névtelen betelefonáló

Unitra Wilga (RM 301)

A nevet a keresőbe írva két internetes aukció jelenik meg a készülék. Emellett, ha tovább keresünk, találhatunk róla képet is.
Mi is ez? Idézem az egyik hirdetés szövegét:

>

retró    unitra wilga rm 301 kazettás rádijó :D

antenna !!!!!!!
hordózható :D

kazetta lejáccó!!!!!
zsinór!!!!
fogantyúú!!!!
eredeti   por!!!

a kazettát nem próbáltam, kazetám (sic!) sincs már... ellenben nagyon jól szól amit befog!!!"

A hirdetés a törölt aukciókból ítélve is legalább két hónapja lehetett fent, ezzel hirdették a 289067-es számú készüléket, ami nem más, mint egy rádió-magnó.
Szerepelt 1300Ft-ért is, meg minimálár nélkül is. Érdeklődtem a minimálár felől, így lett az 1000Ft-ból 800, amiért Rákospalota-Újpest MÁV állomáson át is vettem a magnót szombaton. Hirdetője abból a korosztályból került ki, aki már nem használ kazettát (ellentétben a kortárs gyűjtővel).

Következett a nagyjavítás: magnómechanika-tisztítás, majd egy fogaskerék-csere, amit az azóta már elromlott Unitra MK 235-ösből pótoltam. A fogaskerekek amúgy meglepően jó állapotban vannak, igaz az  előbb említett gyári kerék elkopott, emiatt a készülék zakatolt.)
Észrevettem, hogy a beépített mikrofon gerjed (alacsony hangerőn is, tehát rossz, cserélni kellene).
További szétszereléskor pedig arra lettem figyelmes, hogy hiába tekertem ki az egyetlen tartócsavart, a készülék előlapja nem akart lejönni (pont ott). Pillanatragasztó fogta egybe. Itt a kapcsolók kontakt spray-t kaptak, a keleti normás (OIRT) URH-t áthangoltam, (lehetett). (Frekvenciatartománya 89,5-99MHz) A skálamutató a helytelen összeszerelés következtében nem mutatott semmit, tehát a hirdetés ideje alatt a készüléket átragaszthatták, a cellux nyoma a magnó alján látszik is.

A szokásos tisztítások és beállítások után felvette a User 12 nevet, a magnó mechanikailag alkalmas a 120 perces kazetták lejátszására is. (A fogaskerekek is meglepően jó állapotban vannak, igaz a fentebb említett cserélt kerék elkopott)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr74556434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása