Bandee blogja

Burabu és rókavadászat

2008. június 24. 17:24 - Névtelen betelefonáló

Burabu és rókavadászat

Múlt hét előtt pénteken érkezett egy telefon, hogy ha tudok, segítsek.
Rókát utoljára 2003-ban vadásztam, ám most mint szervező jelentem meg a rendezvényen. A Burabu ugyanis nem más,> mint nemzetközi rádióamatőr-találkozó.
Helyszínéül idén is a csepeli ifjúsági tábor szolgált. 9 előtt értünk ki, a legjava már kint volt. Amit 9 és fél 1 között nem lehetett ott beszerezni, az nem is volt. Alaplaptól kezdve az elemlámopán és az antennákon, rádiókon át a hagyományosan rádióamatőr eszközökig ott minden kapható volt.

A rókavadászatra a megérkezés után elő is készültünk. A róka sem igazi, egy rádióadóra kell itt gondolni, mely morzejelet sugároz, ezt kellett megtalálni a vevőkészülékekkel.
2003-ban ebből több is volt, komoly indulókkal, helyezéssel. 5 fő vett részt, 3 adót kellett megtalálni akkor. Most egyet. Mi helyeztük el. Igen ám, de előtte be kellett állítani a vevőket. Ekkor szembesültem azzal, hogy ide jó, ha az ember hoz műszert is. Szerncsére az is volt. Természetesen kivittem a kontakt spray-t is, karbantartás céljából. Kellett is az egyikhez.

A versenyzők egyesével jöttek, szám szerint 12-en. Egy lapra írtuk fel nevüket, címüket, csak első helyezettek voltak, oklevéllel, csokival. Az én dolgom az átadás lefotózása volt. Mindezt csak azért fontos kiemelni, mert én filmes géphez és mobiltelefonhoz vagyok szokva fotózás terén, tehát az elavultabb formáját művelem.

Mindeközben a három szervező elmehettünk szétnézni, a klubelnök (aki felhívott telefonon intézte a helyet, és mentünk vele asztalért, székért, majd legvégén vissza is vittük azokat.) Ilyen nézelődések alkalmával meg lehetett állapítani, hogy ez bizony a férfiak sportága. Különböző utaim végén egy 6 góliátelemes kombinált elemlámpával, egy Panasonic felvevős walkmannel, 2 db antennával és egy akkor még roncs rádióval tértem vissza. Áraik, sorrendben: 600, 1000, 100+100, 100. +3 Varta tartós góliátelem 300Ft.
A lámpában kicseréltem a reflektorgőt, a walkmanben hajtószíjat, a roncs rádió pedig azóta kopott, de felújított darabként gazdagítja a működők táborát.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bandeenator.blog.hu/api/trackback/id/tr90537457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása